מנהל הלשכה המשפטית מחוז מרכז ברשות המסים, עו"ד אילן צור, הגיש היום (ראשון) בקשה דחופה לבית משפט השלום ברמלה, לביטול הסדר הטיעון עם הזמר משה פרץ, שאושר על ידי בית המשפט ביום חמישי. בנימוקי בקשת הביטול הודגש כי תנאי הסדר הטיעון, שנועד לחסוך זמן שיפוטי יקר מבית המשפט, קובעים כי משה פרץ יודה ויורשע בעבירות של העלמת הכנסות, תמורת מחיקת מספר סעיפים מכתב האישום.



בעת הדיון בבית המשפט ביום חמישי האחרון, ביקש עורך דינו של פרץ לשלוח את הזמר לתסקיר שירות מבחן, בין היתר לצורך בחינת האפשרות לביטול ההרשעה. לטענת רשות המיסים "מדובר בהפרה יסודית של הסדר הטיעון, המנוגד למו"מ שהתקיים בין הצדדים ולהסכמת הנאשם עצמו ובאי כוחו טרם הדיון". לכן דורשת רשות המסים ביטול מיידי של הסדר הטיעון, השבת כתב האישום המקורי על כנו וקביעת מועד להמשך דיון בהוכחות.




עבירות מס והעלמת הכנסות של כמיליון שקלים



כזכור, בשבוע שעבר הורשע הזמר משה פרץ על ידי שופט בית משפט השלום ברמלה, הישאם אבו-שחאדה, בהעלמת הכנסות והנמכת חשבוניות מס וזאת, במסגרת הסדר טיעון עם רשות המסים. הסדר הטיעון התאפשר לאחר הודאתו של פרץ בעבירות המס שביצע, והסדרת הנושא על ידו. ההסדר אינו כולל התייחסות לעונש, ודיון בנושא זה יתקיים במועד אחר.



רגע לפני קבלת ההחלטה, פרקליטו של הנאשם, עורכי הדין אפרים דמרי, חובב דמרי, טוביאנה ואלי כהן, טענו כי "מאחר והטיעון לעונש יהיה באופן פתוח ואנו מעריכים כי המאשימה תעתור למאסר בפועל, נבקש שכל הקשת תהיה בפני בית המשפט ונבקש לשלוח את הנאשם לקבלת תסקיר שירות המבחן, שיבחן את שאלת ביטול ההרשעה".



בא כוח רשות המיסים, עורכת הדין מירי בנהרדיתי, ציינה "לאור חומרת העבירות וסכום ההכנסה שהושמטה, עמדתנו תהיה למאסר בפועל, אני מתנגדת לקבלת תסקיר שירות המבחן". השופט, הישאם אבו שחאדה, אמר כי "מבלי להביע עמדה לגבי שאלת ההרשעה של הנאשם או ביטולה, ומבלי ליצור ציפייה כלשהי אצל הנאשם, אני מורה לשירות המבחן להכין תסקיר בעניינו".



על פי עובדות כתב האישום המתוקן, שהוגש על ידי עו"ד מירי בנהרדיתי - מהמחלקה המשפטית של מחוז מרכז ברשות המסים, פרץ ואמרגנו ניהלו עסק אמרגנות והפקת אירועים שבמסגרתו הופיע פרץ כזמר באירועים שונים. פרץ מואשם כי יחד עם זינדני, אמרגנו, הוציאו חשבוניות מס בגין הופעותיו של פרץ, בסכום הנמוך מזה ששולם לו בפועל ובמקרים אחרים, לא הוציאו חשבוניות מס כמתחייב ולא דיווחו על ההכנסות הללו כלל.



במסגרת הסדר הטיעון, הודה פרץ כי בשיטה זו העלים הכנסות מהופעותיו בהיקף של כמיליון שקלים בין השנים 2007 ל-2009, וכן מע"מ בסכום של כ- 140,000 שקלים, זאת לאחר שאמרגנו, אמנון זינדני, הודה והורשע אף הוא במסגרת הסדר טיעון עם רשות המסים, לפני כשנה וחצי בעבירות אלו ונוספות.


כתבי האישום הוגשו בעקבות חקירה שניהלה יחידת החקירות של המכס ומע"מ ירושלים בשיתוף פקיד שומה חקירות ירושלים והדרום, שהחלה בעקבות מידע שהתקבל לפיו פרץ וזינדני אינם מדווחים על מלוא הכנסותיהם, ושהובילה למעצרו של זינדני ולעיכובו לחקירה של פרץ, בחודש אוגוסט 2010, עם הפיכת החקירה לגלויה.