בית המשפט המחוזי בלוד אישר היום (שלישי) את הסדר הטיעון שחתמה פרקליטות מחוז המרכז עם תאמר ורידאת, בן 25 מדהריה והרשיע אותו בניסיון רצח, לאחר שדקר אדם בקניון בפתח תקווה בשנה שעברה ופצע אותו באורח קל. הפיגוע התרחש בשבעה באוקטובר, במהלכו נדקר צעיר בן 25. ורידאת נוטרל על ידי אזרחים ומאבטחים שהיו במקום.



בפרקליטות הביעו סיפוק מההסדר, במסגרתו הודה ורידאת בכל מה שיוחס לו בכתב האישום. בכוונת הפרקליטות לבקש מבית המשפט להטיל על הנאשם עונש של 17 שנות מאסר. סנגורו של ורידאת, עורך הדין מחג'נה רסלאן, יטען כי מצבו הנפשי של ורידאת, ללא עבר ביטחוני או מעצרים קודמים, היה ירוד בעת ביצוע המעשה.



כזכור, ניסיון הרצח אירע בעורק תנועה מרכזי בפתח תקווה, כאשר מספר אזרחים ירדו מאוטובוס ולפתע מחבל חמוש בסכין שעט לעברם, דקר אחד מהנוסעים שירד מהאוטובוס ועוד בטרם הספיק להימלט נלכד על ידי אזרחים עוברי אורח. המחבל לא הצליח במשימתו להרוג את הצעיר שדקר מכיוון שהסכין נשברה תוך כדי הדקירה. עד ראייה סיפר לאחר האירוע כי "אמרתי לבחור שהיה איתי: 'יש פה מישהו עם סכין, הוא מחבל, בוא נתפוס אותו', אבל הוא לא הספיק להגיב וכבר המחבל דקר אותו בחזה". עוד אמר: "היו פה הרבה אזרחים שעזרו לי והצלחנו לתפוס את המחבל ולהשתלט עליו. בינתיים התקשרנו למשטרה שהגיעה תוך שניות למקום כשמאבטחים סייעו לנו ללכוד אותו ולשמור עליו", הוסיף קסואה.



שמואל דוידוב, נהג מונית בחברת "מוניות מוניטין" בפתח תקווה שסייע בלכידת המחבל סיפר על רגעי ההשתלטות: "שני חבר'ה צעירים שרצו לעשות בו ממש לינץ', אבל אנחנו השכבנו את המחבל על הרצפה והבחור שהיה שם פשוט מנע מהם לפגוע בו".



דוידוב הוסיף: "התחושה היא קשה אבל רק אחרי שאתה נרגע. לא חשבתי באותו רגע על כלום, לא על הבית לא על עצמי. רצתי לתוך הזירה כי זה מה שהיה נכון לעשות, לעזור ללכוד את המחבל. לא יכולתי לשבת עם ידיים מחובקות".