קצין משטרה שקיבל בקבוק ויסקי ולכאורה מנע ביקורת משטרתי בפאב יועמד למשפט, כך קבעה המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה. לבית משפט השלום בחיפה הוגש היום (רביעי) כתב אישום נגד קצין במרחב חוף במשטרת ישראל, גל טולדנו.



מכתב האישום עולה כי עד לשנת 2015, בעת שטולדנו שירת כקצין רישוי וכקצין אבטחה, הוא פעל במספר אירועים משיקולים זרים, תוך הפרת אמונים. באחד המקרים המצוינים בכתב האישום, ביקש טולדנו מקובי, שוטר ששירת תחת פיקודו, שהינו גם בעלים של פאב בקרית חיים, למסור לו בקבוק ויסקי.



בהמשך אותה השיחה, הודיע טולדנו לשוטר כי מתוכננת ביקורת משטרתית בפאב באותו ערב, במסגרתה הוא יגיע לפאב יחד עם שוטרים נוספים. מאוחר יותר באותו היום, הודיע הנאשם לקובי כי הביקורת בוטלה ומסר לו שיהיה רגוע. בנוסף אמר הנאשם לקובי במספר הזדמנויות, אמירות שמטרתן ליצור אצלו תחושת ביטחון לפיהן הנאשם דואג לפאב במסגרת תפקידו.



עוד עולה מכתב האישום כי בין השנים 2013 ו-2014, הציע הקצין לולדס, חברו שהיה מנהל אבטחה במשטרה, להפקיד את המשכורות בחשבון הבנק של טולדנו, וזאת כדי להכשיל את עיקול חשבון הבנק של חברו.



בכתב האישום הובהר כי לנאשם היה אינטרס אישי במצבו הכלכלי של ולדס, שכן השניים ניהלו בפועל חשבון בנק משותף וכן לולדס היו חובות שוטפים לנאשם. חרף זאת, קיבל הנאשם החלטות מתוקף תפקידו כאיש משטרה הנוגעות לפרנסתו של ולדס. במעשיו עשה הנאשם במילוי תפקידו מעשה הפרת אמונים הפוגע בציבור.