כתב אישום שהוגש הבוקר (שישי) לבית המשפט המחוזי בירושלים נגד ארבעה צעירים בני 20 עד 25 ממזרח ירושלים, מלמד לכאורה שוב כיצד לארגון הטרור דאעש הולכים ונאספים תומכים בתוך ישראל. הארבעה נאשמים בביצוע עבירות של ניסיון חברות ופעילות בהתאחדות בלתי מותרת, ניסיון חברות בארגון טרוריסטי, תמיכה בארגון טרוריסטי וניסיון יציאה שלא כדין. הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרם עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עורך הדין אביעד דוויק מפרקליטות מחוז ירושלים, פעלו הנאשמים להזדהות, לתמוך ולהצטרף לדאעש, בין היתר במסגרת הקמת קבוצת לימוד ("חָלָקָה"), אשר נפגשה מספר פעמים כל שבוע, לימוד האידיאולוגיה של דאעש וניסיונות להצטרף ללחימת הארגון בסוריה.

במסגרת קבוצה זו לימד לוקמאן עטון, תושב צור באחר בן 24, את האידיאולוגיה העומדת בבסיס דאעש וכי דאעש זו הדרך הנכונה לפי דת האיסלאם ולפי מנהגיה. במפגשים אלו היה עטון מראה סרטונים של דאעש, בהם נראים בין היתר נאומים של מנהיגים מהארגון, תיאורי קרבות ומעשי רצח של הארגון וכן דיווחים על השתלטות הארגון על אזורים שונים. כמו כן, עטון היה מטיף לאחרים כי עליהם להכין את עצמם ליציאה לסוריה על מנת להצטרף ללחימה של ארגון דאעש.


הנאשמים שוחחו על הדרכים לצאת לסוריה ולהצטרף ללחימה של ארגון דאעש, כאשר במהלך פגישות אלו אמר עטון, כי הוא מתכוון להישאר בירושלים ולעשות בה פיגועים בסמוך לשגרירויות זרות, לצורך כך סיפר עטון כי הוא מלמד קבוצת צעירים לימודי דת ובמקביל אוסף מהם כספים לצורך ביצוע הפיגועים.

באוקטובר 2015 טס עטון לעיר אורפה אשר נמצאת במזרח טורקיה סמוך לגבול עם סוריה, שם ניסה להסתנן לסוריה, אך משלא היה לו כסף לשלם למבריח, שב לישראל. בפברואר האחרון הגיע מעבד אלרחמאן אבו טיר, תושב אום טובא בן 21, לשדה התעופה בן גוריון על מנת להצטרף על מנת לטוס לטורקיה ומשם להגיע לסוריה ולהצטרף לדאעש, אך בשדה התעופה נעצר על ידי המשטרה. גם בסאל טרשאן, תושב צור באחר בן 21, תכנן להגיע לסוריה, אך אז גילה אביו את כוונותיו ומנע ממנו לטוס.

"במעשיהם היו הנאשמים חברים בארגון טרוריסטי, קשרו קשר וניסו לקיים ביודעין מגע עם סוכן חוץ, לרבות מי שיש יסוד סביר לחשוד בו כי עסק, או נשלח לעסוק, מטעם ארגון מחבלים או למענם, כמו כן, במעשיהם ניסו הנאשמים לצאת ביודעין ושלא כדין לסוריה", נכתב בכתב האישום.