שני תושבי צור באהר במזרח ירושלים הואשמו היום (שני) בתמיכה ובחברות בארגון דאעש ובכך שתכננו לבצע פיגוע בירושלים בשם הארגון. מועסב עליאן (23) מואשם בביצוע עבירות של קשירת קשר לסיוע לאויב בזמן מלחמה, חברות ופעילות בהתאחדות בלתי מותרת, חברות בארגון טרוריסטי, תמיכה בארגון טרוריסטי וניסיון יציאה שלא כדין. סמיר עבד רבו (38) מואשם בקשירת קשר לסיוע לאויב בזמן מלחמה, תמיכה בארגון טרוריסטי ומגע עם סוכן חוץ.



כתב האישום, שהוגש באמצעות פרקליטות מחוז ירושלים לבית המשפט המחוזי בעיר, מגולל כיצד מראשית שנת 2014 החל מועסב עליאן לתמוך בארגון דאעש. במהלך 2016-2015 הוא למד לימודי דת בקבוצת לימוד ("חלקה"), אשר במסגרתה נלמדה - בין היתר- אידאולוגיית דאעש. עליאן ראה עצמו כחלק מדאעש, הזדהה עם הארגון ותמך בו, ובהמשך לכך החליט להצטרף לדאעש בסוריה ולהילחם בשורותיו.



במהלך אוקטובר 2015 הוא יצא לירדן, זאת על מנת שיונפק עבורו דרכון ירדני, איתו יוכל להגיע לטורקיה ומשם יעבור לסוריה, שם יצטרף לשורות הלוחמים של דאעש. בעת ששהה בירדן, הוא נעצר על ידי השלטונות הירדנים, נחקר על ידם במשך מספר ימים וגורש בחזרה לישראל. לאחר שחזר לישראל, החל לאסוף כסף על מנת לפנות לקונסוליה הטורקית כדי לקבל אישור נסיעה לטורקיה. כמו כן ניסה לברר אם יש אפשרות להגיע ל"מדינה האסלאמית" בסוריה, דרך סיני. במהלך התקופה הזו עקב סמיר עבד רבו אחרי פעילות דאעש ברשת האינטרנט, ולמד אודותיו.



עוד על פי כתב האישום, בסוף שנת 2015, קשרו הנאשמים יחד עם אחר קשר לייצר מטען חבלה ולהפעילו נגד רכב של כוחות הביטחון בירושלים, "כל זאת בשם ארגון דאעש". עליאן ביקש להוציא לפועל את הפיגוע ופנה לעבד רבו שהנו בעל ידע קודם בהכנת מטעני חבלה, וכן ניסיון מעשי בהכנתם. השניים רכשו טלפון סלולרי שישמש כשלט רחוק להפעלת המטען, וכן רכשו מטחנת קפה לטחינת החומרים הנצרכים לייצור המטען, מד אמפר ואבקת תחמוצת ברזל.



בנוסף, מעת לעת, נפגשו השלושה ושוחחו ביניהם על החומרים הנוספים הדרושים לייצור המטען וכן על ביצוע הפיגוע. במעשיהם אלו קשרו הנאשמים קשר לעשות מעשה שיש בו כדי לסייע לאויב במלחמתו נגד ישראל, בכוונה לסייע לאויב במלחמתו נגד ישראל. הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.