בית המשפט העליון החליט להכיר היום (חמישי) ביהדותם של עותרים שעברו תהליך גיור בקהילה אורתודוקסית, שלא במסגרת מערך הגיור הממלכתי. השופטים קבעו כי העותרים הם "יהודים לעניין חוק השבות. זאת לנוכח הליך הגיור שעברו בקהילה יהודית מוכרת בישראל". 

בפסק דין תקדימי קבעו תשעה שופטים, ברשות נשיאת בית המשפט מרים נאור, כי "איננו קובעים דבר במסגרת הליכים אלה בשאלת ההכרה בגיור שעברו העותרים בהקשרים אחרים"
השופטים החליטו להתערב בסוגיה מבלי לחכות לחקיקת חוק שיסדיר את ההכרה בגיורים מסוג זה. השופט אליקים רובינשטיין סבר בדעת מיעוט כי יש לאפשר למדינה לחוקק חוק בנושא. 

שלושת העותרים באו לישראל ממקומות שונים בעולם ועברו הליך גיור בקהילה אורתודוקסית. השאלה המרכזית שניצבה בפני השופטים היא האם יש להכיר בהם כיהודים לעניין חוק השבות. יש להניח כי פסק הדין הנוכחי יביא לעתירות נוספות מצד מי שיבקשו להכיר ביהדותם בנסיבות אלו. 

ארגון רבני צהר הגיב לפסיקת בג"צ ואמר: "ההחלטה נמצאת באחריותם הישירה של כל אותם אלה שפעלו בכל כוחם לביטול הגיור ההלכתי על ידי רבני הערים שארגון רבני צהר פעל להעבירו כהחלטת ממשלה בממשלה הקודמת. אנו ברבני צהר נלמד היטב את ההחלטה ונפעל ככל יכולתנו על מנת לאפשר לאלפי המועמדים לגיור לתת להם  גיור נגיש על פי כל כללי ההלכה".