כתב אישום חמור הוגש הבוקר (שישי) בבית משפט השלום בירושלים נגד אחמד סלמאן (37) תושב בית צפפה שתועד בתחילת השבוע מתאכזר בצורה קשה אל כלבה קטנת ממדים מסוג פקינז. סלמאן תועד כשהוא מניף את הכלבה מספר פעמים באוויר תוך שהוא מטיח אותה ברצפה, תולה אותה מהרצועה, בועט ודורך על ראשה באכזריות. 

במזל, הכלבה לא מתה כתוצאה מההתעללות הקשה, אך נותרה צולעת והועברה לטיפול. מעצרו של הנאשם הוארך עד תום ההליכים נגדו. מהמשטרה נמסר: "רואים את האירוע בחומרה ונמצה עמו את הדין עד תום, במלוא החומרה המתבקשת".

לפני כשנה נחשף סרטון נוסף של התעללות בבעלי חיים - צעיר בן 17 נראה כשהוא משליך בעוצמה כלב קשיש מעבר לגדר. הפרשה נחשפה כאשר הראפר יואב אליאסי, הידוע בכינויו "הצל", פרסם ברשת הפייסבוק את הסרטון הקשה לצפייה בו נראים חבורת נערים הצוחקים נוכח התעללות של אחד מהם בכלב קטן וקשיש.

בסרטון הקצר שאורכו עשרים שניות נראה הנער מרים כלב קטן, מחזיק אותו בגסות ואז משליך בעצמה מעבר לגדר החצר בה יושבת חבורת הנערים. חבריו של הנער פרצו בצחוק גדול בעוד ברקע נשמעות יבבותיו המפוחדות של הכלב. כמה ימים לאחר מכן פרסם הצעיר פוסט בעמוד הפייסבוק שלו בו התנצל על מעשיו וביקש שיגלו התחשבות בגילו הצעיר: "אני רוצה להתנצל בפני כולם, עשיתי מעשה נורא ואני ממש מתחנן בפניכם שתסלחו לי. הייתי מסטול באותו יום ואני לא בן אדם רע כמו שכולכם חושבים".