היה או לא היה? לאחר שהיה חשד כבד לפיגוע באזור צור יצחק במסגרת גל הטרור שפוקד את ישראל בחודשים האחרונים, מסתבר כי מדובר באפשרות לפיה חייל צה"ל בדה את דקירתו מליבו, ובכך הקפיץ כוחות ביטחון רבים לחינם. החייל, אשר הועבר לטיפול בבית החולים, הועבר בסופו של דבר לחקירת המשטרה הצבאית, אשר תנסה להבין האם הוא בדה את הסיפור מליבו, או אכן עבר תקיפה. על פי הממצאים הראשוניים, האופציה כי החייל שיקר היא כיוון החקירה העיקרי שנבדק כעת.



כוחות רבים הוקפצו למקום, כשגם מסוק הוזנק לאוויר, על מנת לנסות ולאתר את הדוקר, אשר נמלט על פי טענת החייל, שנפצע באורח קל באירוע. לאחר חקירה ראשונית התעורר החשד, אך למרות זאת החיפושים נמשכו, עד קרוב לשעה 12:30, אז הוחלט לעצור אותן לחלוטין.



כזכור, פרקליטות מחוז דרום הגישה בחודש דצמבר האחרון, בשם משטרת ישראל ומשרד הביטחון, לבית משפט השלום בבאר שבע תביעה כספית בסך של כ-625 אלף שקלים נגד ניב אסרף וערן נגאוקר, בגין נזקים כלכליים שנגרמו למדינה עקב התנהלות הנתבעים, אשר ביימו את חטיפתו של אסרף לחברון בפסח האחרון וגרמו לשווא להקפצת כוחות צבא ומשטרה גדולים לשם חיפוש אחרי ה"חטוף".

בכתב התביעה נטען, כי השניים תכננו בפרטי פרטים את חטיפתו של אסרף ליד חברון ובמשך כשמונה שעות, עד לפענוח המקרה, הוליכו שולל את כוחות הביטחון, המשטרה ואת הציבור כולו. בעקבות דיווח כוזב על ה"חטיפה", בשל החשש לחיי אדם, הופעל נוהל חירום, במסגרתו הוקפצו לאזור כוחות ביטחון רבים שכללו בין היתר כאלף חיילים, יחידות מיוחדות, כלי טיס ועוד וכן החלו סריקות בכפרים הסמוכים למקום, תוך הטלת מגבלות על תנועת תושביהם. במספר מקרים, יודו אבנים לעבר כוחות הצבא שסרקו את האזור בחיפושים.

כזכור, נגד אסרף ונגאוקר הוגש כתב אישום לבית המשפט השלום בירושלים בגין מסירת ידיעה כוזבת וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. על פי כתב האישום, ב-2 באפריל, בדיוק לפני שנה, נסעו השניים לקרית ארבע ובמהלך הנסיעה, סיפר אסרף לנגאוקר כי בכוונתו "להיעלם", וזאת, לדבריו, על רקע פרידה מחברתו, על מנת שכוחות הביטחון יחפשו אחריו והפרסום על כך יביא לכך שחברתו תדאג לו. בהגיעם לקרית ארבע, סיכמו השניים כי אסרף ירד ויסתתר בקרית ארבע, בעוד נגאוקר יצא מקרית ארבע ובהמשך יעצור בצד הדרך, ימתין מעט ולאחר זמן מה ידווח לשוטר או חייל שייקרה בדרכו כי חברו הלך לעבר כפר פלסטיני סמוך ולא שב משם.