פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (חמישי) כתב אישום נגד שני תושבי מזרח ירושלים בחשד שניסו להצטרף לארגון דאעש ולפגוע באנשי כוחות הבטחון בשמו של הארגון הקיצוני. מועסב עליאן צעיר בן 23, וסמיר עבד רבו , בן 38, תושבי צור באהר,  נאשמים העבירה של קשירת קשר לסיוע לאויב בזמן מלחמה, וכן בעבירות  של תמיכה בארגון טרוריסטי  ומגע עם סוכן חוץ.  השניים מצטרפים למספר אזרחי ישראל שהצטרפו או ניסו להצטרף לכוחות ארגון הטרור.

על פי כתב האישום,  כבר מראשית שנת 2014 החל מועסב עליאן לתמוך בארגון דאעש. במהלך השנים  2015-2016 הוא למד לימודי דת בקבוצת לימוד  אשר במסגרתה נלמדה אידיאולוגיית דאע"ש. בתחילת שנת 2015, ראה עצמו כחלק מדאע"ש, הזדהה עם הארגון ותמך בו, ובהמשך לכך החליט להצטרף לדאעש בסוריה ולהילחם בשורותיו.
במהלך אוקטובר 2015, הוא יצא לירדן, זאת על מנת שיונפק עבורו דרכון ירדני איתו יוכל להגיע לטורקיה ומשם יעבור לסוריה, שם יצטרף לשורות הלוחמים של דאעש. בעת ששהה בירדן, הוא נעצר על ידי השלטונות הירדנים, נחקר על ידם במשך מספר ימים וגורש בחזרה לישראל. לאחר שחזר לישראל, החל לאסוף כסף על מנת לפנות לקונסוליה הטורקית כדי לקבל אישור נסיעה לטורקיה. כמו כן, ניסה לברר אם יש אפשרות להגיע ל"מדינה האיסלאמית" דרך סוריה או סיני. במהלך התקופה הזו עקב סמיר עבד רבו אחרי פעילות דאעש ברשת האינטרנט, ולמד אותה. 

בסוף שנת 2015 קשרו הנאשמים יחד עם אחר קשר לייצר מטען חבלה ולהפעילו נגד רכב של כוחות הביטחון בירושלים בשם ארגון דאעש. עליאן ביקש להוציא לפועל את הפיגוע ופנה לעבד רבו שהנו בעל ידע קודם בהכנת מטעני חבלה, וכן ניסיון מעשי בהכנתם.  במהלך חודש אוקטובר 2015 רכשו הנאשמים טלפון סלולרי שישמש כשלט רחוק להפעלת המטען, וכן רכשו מטחנת קפה לטחינת החומרים הנצרכים לייצור המטען, מד אמפר ואבקת תחמוצת ברזל.
 השלושה ושוחחו ביניהם על החומרים הנוספים הדרושים לייצור המטען וכן על ביצוע הפיגוע. השניים נחשפו ונעצרו על ידי אנשי כוחות הביטחון והוחזקו בהארכת מעצר עד הגשת כתב האישום נגדם. מבקשת לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.