בית המשפט התיר היום (שישי) למערכת התוכנית "עובדה" לשדר תחקיר על השר לשעבר רחבעם זעבי (גנדי). בתחקיר של העיתונאי עמרי אסנהיים, שישודר בשבוע הבא במסגרת התוכנית בערוץ 2, ישודרו מספר עדויות של נשים הטוענות כי זאבי התקיף אותן מינית בסוף שנות השישים ותחילת שנות השבעים, בעת שהיה אלוף פיקוד מרכז. בגלי צה"ל פורסם כי בין היתר תספר השחקנית רבקה מיכאלי, בפנים גלויות, כי הותקפה מינית על ידי זאבי. 



בנו של זאבי ואלמנתו ביקשו מבית המשפט בתל אביב צו מניעה לשידור התוכנית, וטענו כי ״המנוח אינו נמצא בכדי להגיב על העדויות ולהזימן״, וכי פרסום הכתבה יהווה פגיעה בזכות המנוח לשמו הטוב. עוד טענו בני המשפחה כי ״האירועים המדוברים נעשו קודם ל-1998 שהוא מועד פרסום החוק למניעת הטרדות מיניות ולכן לא היה איסור פלילי על מעשים מעין אלו״.



מערכת עובדה טענה מנגד כי בעדויות יש עניין ציבורי רב, והן נבדקו והוצלבו בדקדקנות. 



השופטת עינת רביד קיבלה את טיעוני "עובדה" ודחתה את בקשת משפחת זאבי. בהחלטתה כתבה כי ״מקובלת עליי עמדת המשיבים כי מפעל ההנצחה הממומן מכספי הציבור יוצר וממשיך את העניין הציבורי בדמות המנוח, באשר שלא מדובר בדמות נשכחת, אשר אינה קיימת עוד בתודעת הציבור. ההפך, נראה כי מפעל ההנצחה והמימון הציבורי הניתן לו, אכן מותיר אותו בתודעת הציבור ולכן יש הצדקה ציבורית לעסוק בה על צדדיה המוארים והבלתי מוארים, כנטען". עוד הוסיפה השופטת כי קיים "עניין ציבורי לאפשר לאותן נשים להעיד את עדותן המצולמת באשר למעשים, שלטענתן נעשו בהן, משום שעדויות אלה הן בגדר עניין ציבורי״.