המשטרה קרובה לסיום החקירה בעניינו של ראש עיריית אשקלון, איתמר שמעוני, ובכוונתה להמליץ כי קיימת תשתית ראייתית המצדיקה הגשת כתב אישום נגדו בגין עבירות שוחד והפרת אמונים. היום (ראשון) הגישה המשטרה לבית המשפט בקשה להאריך את צו ההרחקה התלוי ועומד כנגד שמעוני ל-90 ימים נוספים וזאת כשהיא מציינת כי התיק שמלווה על ידי הפרקליטות קרוב לסיום החקירה ובכוונתה להעבירו לפרקליטות.



כזכור, שמעוני נעצר בחשד שקיבל שוחד ולווה כספים מאנשי עסקים וקבלנים באשקלון וזאת כדי לשלם "דמי שתיקה" כביכול לעובדת איתה ניהל קשר רומנטי.
אותה אישה שעימה ניהל את הקשר וקיבלה סכום של מאות אלפי שקלים, היתה זו שחשפה את הפרשה והתלוננה במשטרה. מהחקירה עלה כי אחיו של שמעוני ניהל את נושא גיוס הכספים לכאורה במסווה של הלוואה שהועברה לידי ראש העירייה והוא מבחינתו דאג לאותם גורמים במסגרת תפקידו.

לטענת המשטרה משנקלע לקשיים בהשגת הכסף הנדרש הוא יחד עם משה פונטה שהיה עצור אף הוא בפרשה, שהוא חברו הקרוב, יד ימינו, זרועה ארוכה ויחד עם אחיו עופר שמעוני שגם הוא היה עצור בפרשה הקימו מערכת לגיוס כספים. המשטרה סבורה כי המערכת שנבנתה מטרתה מעבר להשגת הכספים היתה הסוואת מקורם של הכספים. 
 
במשטרה מייחסים לשמעוני ולחבריו עריכה של הסכמי הלוואה פיקטיביים וכדוגמה ציינו את מקרה חיים סופר מנכ"ל העירייה שהיה עצור בפרשה ואשר טען כי הלווה כ -200,000 ש"ח , למשה פונטה, עקב בעיות אישיות שמחומר החקירה לא היו קיימות. לטענת המשטרה אחיו של שמעוני פתח לכאורה עסק לתיווך ולשם הוזרמו כספי השוחד שהועברו לאותן נשים מתלוננות.
 
עוד טוענים במשטרה כי ראש העירייה ישב במסגרת תפקידו בצומת דרכים ששימש אותו למנגנון השוחד הזה: "החזרתו לתפקיד עלולה להקל עליו על ביצוע עבירות דומות. שמעוני הפעיל גורמי מקצוע בעירייה ויחד עם המנכ"ל לא היסס להשתמש בחרב הפיטורים כלפי אנשים שלא התיישרו לפיו דרישותיו".

שמעוני, אגב בחקירתו טען כי ניהל קשר אישי עם אותה אישה ועם נשים נוספות אך לדבריו לא היה זה במסגרת מילוי תפקידו ולא קיבל שוחד מאיש.