בג”ץ דן לאחרונה בעתירה שהגישו בני זוג חד־מיניים, אחד מהם ישראלי והשני אזרח תאילנד. השניים דרשו ממדינת ישראל להשוות את התנאים לקבלת אזרחות בין זוגות ידועים בציבור - שאחד מהם אינו ישראלי - לבין זוגות נשואים שאחד מבני הזוג אינו אזרח ישראל.
 
העותרים מוחים על האפליה, לשיטתם, העולה לכאורה מהמצב הקיים היום, ולפיה בקרב זוג נשוי המסלול לקבלת אזרחות לבן הזוג הזר נמשך ארבע שנים וחצי. לעומת זאת, ידועים בציבור נאלצים להמתין שבע שנים לקבלת האזרחות, ויתרה מכך - בן הזוג שמקבל אזרחות ישראלית נאלץ לוותר על אזרחותו הזרה.
 
בני הזוג אלון מימון וקיטיפום פוטבטים הכירו בתאילנד ב־2007 וחיים יחד בישראל מ־2008. פוטבטים השתלב בחיים בישראל ואף שיחק בסדרת הטלוויזיה “פלפלים צהובים”. בלשכת רשות האוכלוסין וההגירה אישרו את בקשתו לקבלת אזרחות ישראלית, אולם הודיעו לו כי עליו לוותר על אזרחותו התאילנדית.

האגודה לזכויות האזרח ערערה בשם בני הזוג על החלטה זו. הערעור נדחה בתואנה כי חוק האזרחות קובע שוויתור על אזרחות זרה הוא תנאי להתאזרחות, ושהפטור ניתן אך ורק ל”בעל ואשתו”, ועל כן אינו חל על מימון ופוטבטים. בעתירה, שהוגשה לבג”ץ בדצמבר אשתקד, ציינו העותרים כי “הזכות לחיי משפחה היא זכות יסוד בסיסית, המוכרת הן על ידי המשפט הבינלאומי והן על ידי המשפט הישראלי החוקתי”. 
 
בשבוע שעבר הוציאו השופטים אליקים רובינשטיין, צבי זילברטל ואורי שהם צו על תנאי לשר הפנים, שבו הוא נדרש להסביר מדוע לא יאפשרו לבני זוג ידועים בציבור את אותם תנאים שבהם מתאזרחים זוגות נשואים. 
 
כעת ממתינים בני הזוג לתשובתו. “אנחנו אופטימים, הכול יסתדר בסוף”, אמר  מימון אתמול. “אין כל סיבה עניינית להתעקשות של משרד הפנים על ויתור על האזרחות הזרה”.
 
מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר בתגובה:  "הצו ניתן על סוגיית ההתאזרחות בלבד, ובית המשפט עשה הפרדה בין הליך ההתאזרחות של בני זוג נשואים, לבין ההליך של בני זוג שאינם נשואים. מעבר לכך, נמשיך להתנהל בבית המשפט".