חצי שנה אחרי: מחמוד אלטיטי, צעיר בן 27 מחברון, הואשם היום (רביעי) בבית המשפט הצבאי יהודה בדריסתו למוות של אברהם חסנו, באוקטובר האחרון בצומת אל-פוואר ליד חברון. כפי שפורסם אתמול, סעיף האישום הוא הריגה. בני משפחתו של חסנו הביעו זעם על החלטת הפרקליטות הצבאית שלא להאשימו ברצח.



על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות התביעה הצבאית, ב-20 באוקטובר, נהג הנאשם במשאית, מכיוון בית חגי לכיוון עתניאל. בהגיעו לצומת אל פוואר, הבחין באברהם חסנו, אשר התקרב ברגל לעבר המשאית, עד שעמד מולה. "אז לחץ הנאשם על דוושת הדלק של המשאית בחוזקה והאיץ את מהירות נסיעתו אל עבר המנוח", נכתב בכתב האישום.



המשאית פגעה בחסנו, שנפל לקרקע. אלטיטי המשיך בנסיעתו וגרר את חסנו לאורך 37 מטרים נוספים. לאחר מכן נמלט מהמקום, כשהוא מותיר אח חסנו מתבוסס בדמו. אלטיטי מואשם גם בהפקרה לאחר פגיעה.



"רצחו את כל המשפחה מחדש", אמרה בגלי צה"ל האלמנה, רותי חסנו, לאחר ששמעה על החלטת הפרקליטות הצבאית להעמיד את אלטיטי לדין בגין הריגה ולא רצח. "המחבל הזה הגיע במטרה לרצוח את אברהם", הדגישה רותי, "שמו מחסום וקרשים עם המסמרים שאברהם לא יוכל לעבור, הוא ניסה בדרך הראשונה לעצור את האוטו, לנסות לברוח הצידה אבל לא הייתה לו שום אפשרות, רגמו אותו באבנים".



עוד אמרה רותי: "זה היה מתוכנן ומסודר, צילמו כל דבר שהוא עשה. אברהם היה צריך להגן על עצמו והדבר היחיד שהיה לו זו האלה. הנבלות האלה ידעו, הם פשוט תכננו סרט והסרט הזה לצערי הרב יצא לפועל".



נטלי חסנו, בתו של אברהם חסנו, התראיינה גם היא לגלי צה"ל ואמרה: "מאוד קשה לי לדבר, אנחנו בסערת רגשות מאוד גדולה מאתמול. אתמול אמא שלי הייתה אצלי והפרקליטות התקשרה והודיעה שהאשימו את הרוצח של אבא שלי בסעיף הריגה ולא רצח. באותו הרגע נפלנו מהרגליים, זה החזיר אותנו ליום הרצח".