רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו ערערה היום (רביעי) לבית הדין הארצי לעבודה בירושלים על החלטת השופטת דיתה פרוז׳ינין שלא לפסול עצמה


ממתן פסק הדין בתביעתו של עובד המעון לשעבר גיא אליהו נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. בערעור שהוגש ע"י עו"ד יוסי כהן המייצג את רעיית ראש הממשלה, נכתב כי "מרגע שהיא (השופטת) קבעה בפסק הדין בעניין מני נפתלי, כי גיא אליהו הועסק במעון ראש הממשלה בהעסקה פוגענית, מבלי שנתבקשה לעשות כן, דעתה נעולה. המשחק מכור".



עוד נכתב כי "נימוקי השופטת בהחלטתה שגויים, ועומדים בניגוד לפסק דין מפורש של בג״ץ הקובע כי מרגע ששופט הכריע בטענה עובדתית בפסק דין, כפי שעשתה השופטת פרוז׳ינין, היא וכל חברי המותב פסולים".



"נתניהו מחפשת כותרות"


עו"ד נעמי לנדאו, מומחית לדיני עבודה המייצגת את מני נפתלי וגיא אליהו הגיבה היום ואמרה בעקבות הגשת הערעור של נתניהו: "הגברת נתניהו מחפשת להיות בכותרת. ראוי היה שאת הכותרות היתה מרוויחה בזכות פעילות ציבורית שהיתה יכולה להוביל נגד התעמרות בעובדים ובעד מינהל תקין, ופחות בהטרדת מערכת המשפט בפניות שווא, אך למרבה הצער זה אינו המצב. על הגברת נתניהו לדעת שאפילו בארמון האליזה ובבית הלבן יש הפרדת רשויות. הגיעה הזמן שהיא תפנים זאת".

למרות הניסיון לצעד החריג, בהחלטת בית הדין האזורי לדחות את פסילת השופטת מלדון בתביעה בסוף חודש מרץ נכתב כי "אין חשש למשוא פנים  ולפיכך אין עילה לפסילת השופטת". העובד לשעבר אליהו הגיש את התנגדותו לבקשתה של נתניהו וטען כי שרה נתניהו מנסה להלך אימים על בית הדין. 

כזכור, נתניהו טענה כי השופטת "ננעלה" בדעתה מתיק מני נפתלי וכי לכן עליה לפסול את עצמה מלתת פסק דין גם בתיק של אליהו. בתיק שניהל נפתלי נגד משרד ראש הממשלה, הוא זכה בתביעתו והשופטת קבעה כי הוא סבל מהעסקה פוגענית במעון ראש הממשלה, נפסקו עבורו 170 אלף שקלים פיצויים.

זוכה וייקבל פיצוי. מני נפתלי. צילום: אבשלום ששוני



בבקשתו של אליהו לדחות את הבקשה, שכאמור נדחתה היום, נכתב אז: "בקשתה של נתניהו לפסול את הרכב השופטים אינה אלא המשך דרכה המתעמרת והאלימה. דין בקשתה של נתניהו להידחות ולו בשל העובדה שאין לה כל מעמד בהליך המשפטי הנוכחי, מלבד היותה עדה מטעם הנתבעים. עו"ד לנדאו הוסיפה בנושא: "אני תמהה על שפרקליטות המדינה לא עומדת על רגליה האחוריות ומביעה עמדה נחרצת כלפי חוסר האמון שמביעה הגברת נתניהו בפרקליטות ועל ניסיונה לעקוף את הפרקליטות בניהול תיק זה. אני מקווה שבית הדין ימצא לנכון להעמיד את הגברת נתניהו על מקומה אחת ולתמיד".

גורם המקורב למשפחת נתניהו התייחס גם הוא לנושא ואמר כי "פסק הדין המוטעה והמטעה בעניין מני נפתלי - רעיית ראש הממשלה ערערה עליו בשל הטעויות הרבות שנפלו בו וגם הפרקליטות ערערה עליו וכתבה כי ׳המדינה סבורה שנפלו טעויות בקביעות העובדתיות בו׳, נועל את עמדתה של השופטת ולא מאפשר לה לפסוק אחרת בעניין גיא אליהו".

"הסיבה לכך ברורה", הוסיף המקורב, "בתיק מני נפתלי בית הדין כבר קיבל את כל טענותיהם של התובע נפתלי והעד גיא אליהו ודחה את כל טענותיה של רעיית ראש הממשלה, שלא הייתה צד להליך ולכן לא קיבלה הזדמנות להביא עדים וראיות כדי להוכיח את צדקתה. על סמך אלה, קבע בית הדין בתיק מני נפתלי שהייתה העסקה פוגענית לגבי כל העובדים, דבר שלא יאפשר לאותה שופטת להשתכנע ולפסוק אחרת בעניין גיא אליהו. כל בר דעת מבין שאותה שופטת לא תפסוק בניגוד לפסק הדין שלה עצמה ועל כן המשחק מכור".