אב שבנו בן השלושה חודשים מת במרפאה של קופת החולים לאומית הואשם היום (חמישי) בבית המשפט המחוזי בירושלים בהצתת המרפאה ובפציעתו של אחד הרופאים שטיפלו בבנו. כתב האישום מייחס לו עבירות של חבלה בכוונה מחמירה והצתה. הפרקליטות ביקשה להותירו במעצר עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.
על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות פרקליטות מחוז ירושלים, הנאשם מאלק שיך עלי (30) תושב מחנה הפליטים שועפאט, הגיע לפני כחודש עם בנו הפעוט לסניף קופת החולים במחנה, כשהתינוק סובל מחום גבוה. במרפאה הוענק לילד טיפול רפואי והרופאים הנחו את האב לשוב למרפאה אם לא יחול שיפור במצבו הרפואי של בנו. כעבור יומיים שב הילד למרפאה, הפעם ללא רוח חיים. שני רופאים ביצעו בו החייאה ובסיומה נאלצו לקבוע את מותו. 
 

דלת המרפאה נשרפה, הרופא סובל מכוויות בדרגה 2 

על פי כתב האישום, הנאשם "שמע על דבר מות בנו באמצעות שיחת טלפון עם קרובי משפחה והחליט לפגוע בצוות הרפואי". שעתיים לאחר מכן הוא שב למרפאה עם בקבוק ובו חומר דליק, אותו שפך לעבר פלג גופו התחתון של רופא שעמד בחוץ והציתו. כתוצאה מכך נגרמו לרופא כוויות בדרגה שנייה בידיו ובירכיו ודלת המרפאה נשרפה כליל. 

"במעשיו אלה, גרם הנאשם למתלונן חבלה חמורה שלא כדין בכוונה להטיל בו נכות או מום. כמו כן, שילח הנאשם אש בדבר לא לו במטרה לפגוע בנכס המשמש את הציבור", נכתב בכתב האישום. סנגורו של עלי, עורך הדין רמי עותמאן, מסר כי מרשו מכחיש כי היה במקום וביצע את המעשה.