על רקע חשדות חדשים לביצוע עבירות פליליות מצדו, בית המשפט העליון אישר היום (ראשון) את מינויו של חבר הכנסת אריה דרעי לתפקיד שר הפנים. השופטים דחו את העתירה נגד המינוי ברוב של שניים מול אחד, כאשר השופטים סלים ג'ובראן ויורם דנציגר סברו כי יש לדחות ה ואילו השופט ניל הנדל סבר שיש לקבלה. השופטים קבעו כי המינוי, חרף הקשיים המיוחדים אותם הוא מעורר ביחס למינויו של דרעי לתפקיד שר בכלל, בהיותו "מקרה גבול", אינו מקים עילה משפטית להתערבות בו. 



בית המשפט מצא כי העובדה שדרעי שימש בתפקידים בכירים במשרד הפנים בעת ביצוע העבירות אמנם טומנת בחובה משמעות סמלית ופגיעה נוספת באמון הציבור ביחס למינויו לתפקיד שר הכלכלה – אולם נפסק כי לא עלה בידי העותרת להוכיח כי התקיימה זיקה ישירה וברורה בין העבירות אותן עבר דרעי, על פי טיבן ומהותן, לבין תפקיד שר הפנים באופן ספציפי, מלבד זהות התפקידים.
 
השופט הנדל כתב כי "עוצמתו של העדר הסבירות בהחלטת מינויו של דרעי לשר הפנים רבה דיה באופן המצדיק ומצריך התערבות. כך לנוכח הזיקה הברורה בין המעשים לבין התפקיד, לצד הפגיעה החמורה הכרוכה במינוי – ובפרט בערכי העל של טוהר המידות, מנהל ציבורי תקין ואמון הציבור". אך הוא, כאמור, בדעת מיעוט.
 
השופט סלים ג'ובראן ציין כי "בטרם הושלמה כתיבת פסק הדין, עודכן בית המשפט בידי באי-כוח הצדדים בדבר חקירה המתנהלת נגד דרעי בגין חשדות שונים. נמצא כי אין חקירה זו רלוונטית לנושא עתירה זו, שעיקרה בסבירות מינויו של דרעי לתפקיד שר הפנים, על רקע עברו הפלילי.