פרסום ראשון: הוריו של הנער מוחמד אבו ח'דיר, שנרצח ביולי 2014, פנו היום (שני) באופן רשמי לשר הביטחון, משה יעלון, בקריאה שיהרוס את בתיהם של שלושת רוצחיו - יוסף בן דוד ושני קטינים, ששמם נאסר בפרסום.

במכתב ששיגרו באמצעות סנגורם, עורך הדין מוהנד גבארה, הם כותבים כי "הנער נרצח מתוך מניעים לאומניים וכאשר בבסיס מעשיהם של שלושת הרוצחים עמדה כוונת טרור. בהיקש ממקרים זהים אחרים, יתבקש כבודו לעשות שימוש בסמכותו ולהורות על החרבת והחרמת בתיהם של רוצחי הנער". פנייה דומה קיבל היום גם שר הפנים, אריה דרעי, בו קוראים ההורים לשלול את אזרחותם של שלושת הרוצחים.

"הבוגד בעמו כורת את הענף עליו הוא יושב", צוטט ספר משלי בתוכן הפנייה. "כבוד השר מתבקש לראות במעשה שננקט נגד מרשיי, בני ביתו של הנער המנוח, כזה שנכנס לגדר 'מעשה טרור', כהגדרתו בחוק איסור מימון טרור ובחוק האזרחות, באשר תוצאתו הייתה קיפוד חיי אדם ורציחתו לאחר שהועמד בסכנת מוות, עונה ונשרף למוות, בעודו בחיים – דבר שמטבעו יצר בהלה בקרב שלל אזרחי ותושבי המדינה, יצר עימותים בשטח שגבו עשרות פצועים וגרם להפרות סדר בכל רחבי המדינה. שלא לדבר, על הכתם והתחושה אשר מלווים את המשפחה עד לעצם יום זה, ואשר ימשיכו לעד". עוד נכתב בפנייה לשר הפנים כי "ביטול האזרחות רק יטיב עם המדינה, רק יתרום לפצעי החברה להגליד".

כזכור, בחודש שעבר הרשיע בית המשפט המחוזי בתל אביב את בן דוד ברצח אבו ח'דיר, בן ה-16 משועפאט, לאחר שדחה את חוות הדעת הפסיכיאטרית שהגישה ההגנה, לפיה הוא ביצע את המעשה מאחר שהוא לוקה בנפשו. בנובמבר האחרון הכריע בית המשפט כי הנאשם המרכזי ברצח בשריפה של הנער אבו חדיר והבגיר היחיד שמעורב בפרשה – אופטיקאי בן 31 מירושלים – ביצע את המעשים המיוחסים לו, יחד עם שני נערים בני 16 ו-17, שני הנערים הורשעו כבר ברצח. על הנער בן ה-17 נגזר מאסר עולם ובן ה-16 נידון ל-21 שנות מאסר.

על פי כתב האישום, שהוגש נגד השלושה בעיצומו של מבצע 'צוק איתן', השלושה רצחו את אבו ח'דיר על רקע גזעני, בנקמה על חטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים, גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואיל יפרח. הם הואשמו כי בתאריך שלושה ביולי, חטפו את הנער בכוח לתוך מכוניתם, לעיני דודו. השלושה חנקו את אבו ח'דיר עד שאיבד את הכרתו ונסעו עמו ליער ירושלים. שם הכו אותו באכזריות, תוך שהם קוראים לעברו כי "זה בשביל הנערים". לאחר מכן, בעודו מחוסר הכרה, שפכו עליו הנאשם המרכזי וקטין נוסף חומר דליק והציתו אותו, עד שנשרף למוות.