יובל אוסדון ז"ל, תושב עפולה בן 17, נרצח לפני כחודש ימים בשכונת גבעת המורה בעיר בדיקות סכין. הבוקר (שלישי) הוגש נגד החשוד ברצח כתב אישום. כמו כן הוגש כתב אישום נגד אליזבט קנדל, הנערה שפיתתה את הקורבן והביאה אותו למקום הרצח. תחילה סברו החוקרים שהקורבן נרצח במהלך קטטה והוא הובהל לבית החולים ביום הרצח כשהוא במצב קשה מאוד, אך שם מת מפצעיו. האירוע התרחש לפני חודש ביום שבת בשעה 03:35 לפנות בוקר, אז נמסר למד"א מרחב גלבוע על פצוע מדקירה ברחוב אבן גבירול בעיר. 



על החקירה הוטל צו איסור פרסום, אך זה הוסר היום עם הגשת כתב האישום, ממנו עולה כי ראש מחלק רצח בימ"ר המחוז הצפוני רב פקד אליי הררי, שעמד בראש החקירה הצליח לפענח את המניע למעשה. הפרטים שעלו מהחקירה וניתנים כעת לפרסום: ב-16 באפריל נמצא יובל אוסדון בזירה כשהוא דקור ומדמם, מותו נקבע כאמור בבית החולים. היחידה המרכזית פתחה בחקירת הרצח וממנה עלה כי בין הנאשם הקטין ששמו אסור לפרסום בשל גילו לבין הקורבן, היה סכסוך מוקדם על רקע עברייני. השניים היו חברי ילדות ובהמשך חייהם, הנאשם בחר בעולם העברייני ולכן אוסדון התרחק ממנו, אך הנאשם סירב לקבל את העובדה שהם מתרחקים וניסה לקרבו לעולם העברייני. משלא הצליח לעשות זאת, הוא ביצע את המעשה.




זירת רצח הנער בן ה-17 בעפולה



"כיפה אדומה"



במהלך החקירה בזירה אותרה בקרבת מקום צעירה נוספת בת 19 שהתגוררה בקצרין ועברה לעפולה העונה לשם אליזבט קנדל. מהחקירה עלה כי הצעירה ביצעה" כיפה אדומה" כשפיתתה אותו ושכנעה את אוסדון להיפגש עמה. כמו כן היא אף הציעה לו, במסגרת ההתכתבות ביניהם, לעשן יחד סמים. קנדל הכירה את הנאשם הקטין ולפי הנחייתו הביאה את הקורבן למקום. היא הציעה לו להגיע לדירתה והוא "נפל ברשת". אחרי הפגישה ביניהם, נפרדו השניים וקנדל המשיכה לפעול לפי ההנחיות שקיבלה, אז פגש הנאשם את אוסדון ודקר אותו למוות. 



לדברי החוקרים, הנאשם התנהג בחדר החקירות כעבריין לכל דבר ולא שיתף פעולה עם החוקרים ואף לא הודה במעשה. המשטרה העריכה כי בין השניים היה ויכוח לפני הרצח, אבל לכך אין ודאות בשל שתיקתו של הנאשם בחקירה.



הנאשם הקטין הועמד היום לדין באשמת רצח, קשירת קשר לביצוע פשע שיבוש מהלכי משפט. קנדל, המשתפת פעולה עם המשטרה ואף שיחזרה את מעשיה במהלך האירוע, הועמדה לדין באשמת חטיפה, שיבוש מהלכי משפט וסיוע לדבר עבירת רצח. עו"ד סעיד חדד שמייצג את קנדל מטעם הסניגוריה הציבורית, מסר היום כי "הצעירה מצרה על האירוע הטרגי וכי לא הייתה לה כל דרך לצפות כי מי מהעורבים באירוע יקפח את חייו. לכל אורך החקירה הצעירה מסרה גרסה שגובתה בראיות לפיהן לא הייתה לה כל כוונה שהמנוח יפגע. לאור גרסתה והראיות הפרקליטות החליטה להעמיד אותה לדין על עבירות שאינן בליבת האירוע".