גרימת מוות ברשלנות – זאת העבירה שיוחסה היום (שלישי) למוחמד עווידה, בן 30 מירושלים, שהסיע את המחבל בשאר מסאלחה, שביצע את פיגוע הדקירה ביפו בחודש מרץ האחרון, בו נרצח תייר מארצות הברית, איש צבא ארה"ב לשעבר, טיילור פורס. בכתב האישום מיוחסות לו גם עבירות של גרימת חבלה ברשלנות, ניהול רשת הסעות שוהים בלתי חוקיים (שב"חים) והסעת שב"חים. הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות פרקליטות מחוז ירושלים, בשנה שקדמה לפיגוע, פעם בשבוע לפחות, נהג עווידה להסיע שב"חים שעברו את הגדר בא-רם, למקומות עבודה שונים ברחבי הארץ. עלות הנסיעה לכל שב"ח 200 שקלים, מתוכם היה חלקו של עווידה 150 שקל. פעם בשלושה שבועות היה בין הנוסעים גם בשאר מסאלחה, תושב קלקיליה שנסע לעבודתו בקלאנסווה.

ביום הפיגוע, 8 במרץ, התבקש עווידה להסיע שישה שב"חים – חמישה מהם לאזור המשולש – ואחד ליפו. תצפיתנים הודיעו לו כי ציר הנסיעה פנוי מרכבי כוחות הביטחון, הנאשם הסכים לקבל את השב"חים. לאחר שהוריד את המחבל במסגד ביפו, המחבל דקר זוג תיירים מרוסיה שנקרו בדרכו. לאחר מכן המשיך לכיוון צפון וניסה לדקור עוברים ושבים. אדם שהיה במקום נדקר לאחר שניסה להרחיק את מסאלחה מאדם שהתכוון לדקור. 


המחבל המשיך והתקדם צפונה לעבר קבוצת תיירים אשר עמדה בקרבת מקום. הוא ניגש אל אחד מהם, טיילור אלן פורס, בעל אזרחות ארצות הברית, ודקר אותו בצווארו. כתוצאה מכך מת פורס מפצעיו בדרכו לבית החולים. מסאלחה המשיך במסע הדקירות שלו, עד שנורה למוות בידי כוחות הביטחון שהגיעו למקום.

"רשלנותו של הנאשם התבטאה בכך שתוך הפרה בוטה של החוק, הסיע לאורך חודשים רבים ואף בעת מתיחות ביטחונית גואה, מאות שוהים בלתי חוקיים מהשטחים לתחום ישראל בידעו כי הללו לא נבדקו על ידי כוחות הביטחון", נכתב בכתב האישום. "בעבור בצע כסף, סיכן את תושבי מדינת ישראל סיכון חמור, הסיע מאות שוהים בלתי חוקיים אל תוך מרכזי אוכלוסיה צפופים בתחום מדינת ישראל בלא שבדק או ידע מה הם נושאים בכליהם. היה צריך לצפות כי מבין מאות תושבי השטחים אותם הסיע לתחום ישראל עלול להיות מחבל שיבצע פיגוע ויגרום למותם ולפציעתם של בני אדם".