בית משפט השלום בירושלים החליט היום (ראשון) לבטל את הרשעתו של אדם שנתפס והודה בהחזקת אגרופן, בשל קשיי קליטתו בישראל, לאחר שעלה מאתיופיה. "לא קל להשתלב בחברה הישראלית, לא קל למצוא מקום עבודה ראוי, ולא קל לספק את צרכי המחיה של כל יחיד ומשפחה", כתב השופט. "ואם הדבר לא קל למי שנולד בישראל, הרי שהוא קשה שבעתיים למי שעלה לישראל מארץ אחרת, ונאלץ להשתלב בחברתה", כתב השופט והטיל על הנאשם 150 שעות של עבודה לתועלת הציבור.



הנאשם, תושב דרום הארץ בן 40 וללא עבר פלילי, עלה לישראל בגיל 15, במסגרת "מבצע שלמה". את שירותו הצבאי עשה במשמר הגבול ולאחר מכן ביקש ללמוד לימודים אקדמיים, אך לא סיים את לימודיו, בשל קשיים כלכליים. כיום הוא עובד כמנהל מחסן בחנות בעירו.



בספטמבר 2014, נעצר בעת שנסע ברכבו בצומת כפר אדומים. בבדיקה מתחת למושב הנהג נמצא אגרופן, מכשיר מתכת שמשמש להגברת העוצמה של מכת אגרוף. הוא הודה בהחזקת האגרופן, אך אמר כי המכשיר שייך לדודו, חייל ביחידה מובחרת, והוא התכוון להחזירו, אך שכח מכך.




"הרשעה משמעה כתם"



בכתב האישום שהוגש נגדו, יוחס לו ביצוע עבירה של החזקת אגרופן שלא למטרה כשרה. עורך הדין דניאל מירסקי, שייצג אותו מטעם הסנגוריה הציבורית, ביקש להתחשב בנסיבות חייו ואילו התביעה ביקשה להטיל עליו עונש מאסר. השופט, שמואל הרבסט, סבר אחרת. "רקע זה (של הנאשם, מ"ש) מלמדנו, כי עתירתו של הנאשם לאי הרשעה הינה עתירה להשתלב כראוי בחברה הישראלית. הרשעה משמעה כתם אשר יש בו כדי להשפיע על עתידו של כל אדם", כתב השופט בהכרעת הדין.



"מדובר בפלפולים כאלו ואחרים, אשר יפים לאולם בית המשפט, ואולם הם אינם שייכים לעיתים לאותו צעיר מובטל המסתובב ומחזר על הפתחים על מנת למצוא מקום פרנסה כראוי. מי שעלה לארץ ממקום רחוק ומרוחק, מי ששרת שירות צבאי קרבי במשמר הגבול, מי שניסה ללמוד אך לא הצליח בשל קשיי פרנס, מי שלא התפתה ופנה לדרך הפשע כדי להרוויח רווח קל, יש לשלוח לו יד, ולהתייחס לעבירותיו במידה מתונה של גמול ובמידה רבה יותר של ציפייה לעתיד", הבהיר השופט שהחליט שלא להרשיעו בביצוע העבירה.