לא מוותרת: צ', קצינת המשטרה שהתלוננה כי ניצב רוני ריטמן, מפקד להב 433, ביצע בה עבירות מין, הגישה היום (שני) עתירה לבג"ץ נגד מפכ"ל המשטרה, רב ניצב רוני אלשיך, ונגד השר לביטחון פנים, גלעד ארדן בדרישה לפטר את ריטמן מתפקידו. העתירה הוגשה נגד החלטת המפכ"ל להשיב את ניצב ריטמן לתפקידו, לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה לשעבר, יהודה וינשטיין, הודיע על סגירת תיק החקירה נגד הקצין הבכיר. הקצינה טוענת בעתירתה כי ההחלטה להחזיר את ריטמן לתפקידו הינה "לא סבירה באורח קיצוני נוכח הראיות שעלו בחקירת המחלקה לחקירות שוטרים".



בעתירה מונה צ' שני מקרים שעליהם התלוננה. במקרה אחד, ניסה לדבריה ריטמן לנשקה בכוח: "אני הייתי לפניו, רוני היה מאחורי, הוא קרא לי, אני הסתובבתי אליו, הוא משך לי את היד וקירב אותי אליו בכוח, הוא משך אותי בחוזקה אליו וניסה לקרב את ראשו ואת הפה שלו אלי. אני הרחתי את האלכוהול מפיו והדפתי אותו בכוח אחורה. אני הרגשתי שהוא שיכור, שהוא איבד את המוסרות שלי (כך במקור), איבד גבולות וניסה לנשק אותי ללא רצוני, תוך שהוא מושך אותי אליו".



במקרה נוסף תיארה צ': "רוני ישב. עמדתי מולו. והוא אמר לי תרקדי שאני אראה אותך מנענעת את התחת". עוד תיארה צ' כי ריטמן שאל אותה "אם אני שותה...כשאמרתי לו שאני לא שותה הוא אמר: 'את ממש צדיקה, את גם לא משחקת סנוקר? אני מקווה שאת עושה סקס'". בעתירה מצוטטות חקירותיו של ניצב ריטמן במח"ש, לפיהן אמר בין היתר כי "אמירות סקסיסטיות הן חלק משיח סביר" וכי "יכול להיות שהערתי אמירות סקסיסטיות אבל אני בטוח שלא חורג מגבול הטעם הטוב אפילו בין מפקד לפקודה. הכל מתוך התנהלות בריאה ונורמלית".



בעתירה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין עורכי הדין חי בר-אל וקרן שאול, מציינת המתלוננת את "מה שנדמה כמגמה המתעלמת מעבירות הטרדה מינית בתוך הארגון, בדומה להשבתו של ניצב משנה (ששמו אסור לפרסום מ"ש), לאחר שהוגש נגדו כתב אישום בגין הטרדה מינית; וכן נצ"מ אילן מור, קצין שהורשע בבית הדין למשמעת של המשטרה, לאחר שהודה בהטרדה מינית של שוטרות, שובץ לאחרונה לתפקיד יוקרתי ומקדם. תוך שבתפקידו יישא דרגת ייצוג של תנ"צ וכן ישתייך לסגל הדיפלומטי של מדינת ישראל, הכל בניגוד לנורמות המצופות מקצינים בארגון".