שופט מכהן, השוהה בשנת שבתון האמורה להסתיים בסמוך לשבועות, עומד במרכזה של סערה משפטית, כאשר עם יציאתו לחופשה המתוכננת כשנה מראש, עלה חשד למעורבותו בעבירות  חמורות. חשוב להדגיש כי מדובר באירוע שנמצא בידיה של פרקליטות המדינה לאחר חקירת משטרה שהתנהלה לפני מספר חודשים ובכפוף לו, ממצאים המצביעים על היעדר ראיות מספיקות להוכחת מעורבותו בעבירות המיוחסות לו לכאורה.

במערכת המשפט קיבלו בהפתעה את הידיעה על החשדות נגד השופט. מדובר בשופט ותיק, שנחשב מוערך ומקצועי מאד וששמו נקשר בכמה פרשות שהתפרסמו בתקשורת. "זה לא האיש שאני מכירה", אמרה בכירה לשעבר במערכת המשפט. "לא הייתי מצפה שהוא יעשה מעשים כאלה. זה פשוט לא נדבק לי".

"מדובר באחד השופטים הישרים וההגונים ומלאי החמלה שנתקלתי בהם מימי", אמר עורך דין שהופיע רבות באולמו של השופט. "ההמלצה לגנוז את התיק נגדו מדברת בעד עצמה. תיקים כאלה, גם כשיש בהם בדל של חשד, לא נגנזים. העיתוי שבו הדברים. הודלפו לתקשורת מלמדות על כך שעורכי דין שמטפלים בתיקי גירושין, אינם בוחלים באמצעים".

גורם המקורב לפרשה אמר כי "המשטרה ניהלה חקירה מהירה ורצינית. מדובר באדם שנמצא בעמדה בכירה והמשטרה גייסה משאבים רבים כדי לבדוק את החשדות. אני מעריך שהן לא יתבשלו לכתב אישום". 


החליטו לשמור על מעטה סודיות 

 
נבהיר כי מדובר בפרשה שעד אתמול בשעות הצהריים היתה תחת מעטה של צו איסור פרסום גורף לרבות עצם קיומו של הצו, אולם החל משעות אחר הצהריים צומצם הצו לבקשת הפרקליטות והמשטרה, כך שמותר לציין את קיומו של הצו והחקירה בעניינו אולם אסור לחשוף דבר מפרטי החקירה או פרט העלול לזהות את השופט האמור.
בשל המורכבות של הנושא החליטו במשרד המשפטים ובהנהלת בתי המשפט לשמור על מעטה סודיות ולהימנע ממסירת פרטים על הפרשה אולם במסדרונות ובקרב קהיליית עורכי הדין מדובר בשיחת היום.

חשוב לציין כי אותו שופט, לא הוצא לחופשה כפויה וכי הוא תכנן כשנה קודם לכן לשהות בתקופה האמורה בשנת שבתון שאמורה להסתיים בסמוך לשבועות. לרוע מזלו סמוך לצאתו לחופשה התפוצצה הפרשה ששמו שורבב אליה והוא נאלץ להתמודד עם החקירה כדי לנסות ולהוכיח את חפותו וניקיון כפיו.
כבר לפני מספר חודשים הועבר כאמור חומר החקירה לפרקליטות מלווה בסיכומים לפיהם לא התגבשה תשתית ראייתית מספקת להוכחת החשדות כנגד השופט החשוד. בשל העובדה שהיה מצוי בתוך שנת שבתון לא נזקקו במשטרה להורות על יציאתו לחופשה מאולצת.
גורמים המעורים בפרטים ציינו כי: "בשלב הזה אנחנו מנועים מלהתייחס ומבחינתנו הכל עלום ולא ברור. על פניו יש בעיה מבחינה ראייתית ולא מין הנמנע שהאיש נפל לתוך עלילה מרושעת".


"יש תלונות שווא, תלונות זדון" 

עורכת הדין הפלילית טלי גוטליב, המכירה היטב את השופט החשוד, כתבה בדף הפייסבוק שלה: "גם שופטים מתגרשים.. גם שופטים עלולים להיות קורבן לתלונות הזויות חסרות בסיס.. והפעם זה אחד השופטים ההגונים, החמלתיים, הישרים והנדירים שיש. והמערכת רעה אליו. מערכת המשפט מזמן לא מאמינה בחזקת החפות, בטח לא כשזה נוגע לאחד משופטיה. ודווקא שופט שחזקת החפות היא נר לרגליו, שופט שחושב לפני שעוצר, מתלבט לפני שמרשיע, נזהר לפני שמעניש. דווקא הוא צריך לעבור את השיעור הנורא הזה.

"כמה קל לרכל, כמה כיף שיש על מי ועל מה לדבר סרה. השופט הזה, האיש היקר הזה חף מכל פשע!! ליבי עליו. ליבי עלינו. ליבי על כל מי שיודע שהוא חף מפשע, על כל מי שמכיר את גועל השיטה, את הכיעור שבה, את המלחמה הכה קשה של גבר על שמו הטוב שנרמס באחת. אדוני השופט, אל תיכנע למערכת, אל תפרוש. נועדת לשנות עולם, נועדת להותיר חותם. אדוני השופט, אל תיפול ברוחך, תוכיח שיש סיכוי לטענת חפות, שיש גם יש תלונות שווא, תלונות זדון מכוערות. תוכיח לכולנו שאפשר (גם אם זה ממש קשה) לנצח את השיטה".