בית המשפט המחוזי בלוד הרשיע את אברהם לוי, תושב ישרש בן 44, ברצח שני ילדיו הקטנים, ישי (11 וחצי) ושרה (10), ביוני 2014. השופטים התבקשו להכריע האם האב תכנן מראש את הרצח, על רקע סכסוך מתמשך עם גרושתו המתגוררת בארצות הברית, על ענייני המשמורת על הילדים. הפרקליטות תבקש מבית המשפט לגזור עליו שני מאסרי עולם מצטברים.



על פי כתב האישום, בין השנים 2002 ל-2006 היו אבי וקרן לוי נשואים, לאחר שקרן הגיעה להתגורר בישראל. לשנים נולדו שני ילדים, ישי ושרה. בשנת 2006 הנישואים עלו על שרטון על רקע אלימות של אבי כלפי קרן, אלימות שלא פסקה גם אחרי הגירושין.

 
השופטות במשפט, רות לורך, צבי דותן ועירית ויינברג - נוטוביץ קבעו פה אחד כי לוי אשם ברצח הכפול.  השופטת לורך כתבה בפסק הדין כי: "ההכרעה מבוססת על הודאאותיו של הנאשם, בהודאתו נמצאו חיזוקים רבים כגון, הסכין, חבילת אזיקונים וקבלה מהחנות בה רכש את האביזרים יום קודם לביצוע הרצח. על התרשמותה מלוי כתב לורך: "מבחינתו אין עוד טעם לדון ולדוש, או בלשונו 'לחפור' בנושא זה, לאחר שהסגיר עצמו הודה ומסר את הפרטים הנדרשים לטעמו. כל שאלה נוספת מעבר לזה, כל דיון נוסף מיותר בעיני הנאשם וישנו קשר לשיר בין עוצמת הזעזוע והכיעור של רצח הילדים להתנהגות הנאשם.

קור רוח ואכזריות בלתי נתפסים


לאחר מתן הכרעת הדין אמרה התובעת, עו"ד אנה אבידוב:  "בית המשפט הרשיע היום את אבי לוי ממושב ישרש ברצח שני ילדיו, ישי ושרה, והם בני 11 ו-10 בלבד. הילדים, אשר חיו בארה"ב עם אמם, הגיעו לישראל בכדי לבלות את חופשת הקיץ עם אביהם, הנאשם".

"לאחר קבלת פנים חגיגית שנערכה להם, שכנע הנאשם את הילדים בתירוץ של "משחק", להניח לו לכסות את עיניהם ולכבול את ידיהם מאחורי גבם, ואז רצח אותם באכזריות. הנאשם ניצל את תמימותם של ילדיו הקטנים, ואת האמון הבסיסי הקיים בין ילדים להוריהם, כדי לבצע רצח יוצא דופן באכזריותו. הנאשם הודה במעשיו, ולדבריו ביצע את הפשע הנורא על רקע סכסוך מתמשך עם גרושתו, אם הילדים, בעניין משמורתם. הנאשם רצח את ילדיו, בשר מבשרו, בקור רוח ואכזריות בלתי נתפסים", אמרה אבידוב.

חצי שנה במקלט לנשים מוכות

עוד מגולל כתב האישום האם, שחששה לחייה ולחיי ילדיהם המשותפים, נאלצה להימלט למקלט לנשים מוכות, ולהסתתר שם במשך למעלה מחצי שנה. בדצמבר 2009, לאחר איומים מצד אבי, הגישה מהמקלט לנשים מוכות בו שהתה, בקשה לבית המשפט לענייני משפחה להתיר לה להתגורר עם הילדים בארצות הברית. בית המשפט קיבל את בקשתה, בכפוף לקביעת הסדרי ביקורים של הילדים בארץ, וקרן והילדים זבו את הארץ באוגוסט 2011.
 

לוי זעם על שהות הילדים בחוץ לארץ, ולפי כתב האישום "הוא חש איבוד שליטה בילדיו, ייאוש, חוסר אונים וזעם כלפי קרן, שלתפיסתו לקחה ממנו את הילדים". ב-11 ביוני 2014, הגיעו הילדים לארץ, לאחר שלא נפגשו כאן עם אביהם מזה עשרה חודשים, כדי לבלות את חופשת הקיץ בישראל. ״ביקורם הקרב של הילדים לא סייע לייאושו של הנאשם ולזעמו כלפי קרן, ובתחילת חודש יוני 2014, גמלה בליבו של הנאשם ההחלטה לרצוח את הילדים, שמשמורתם ניטלה ממנו", נכתב בכתב האישום.

 

רצח באזיקונים ומטפחות צבעוניות

כמו כן, מתוארת בכתב האישום מסכת הפעולות שביצע האב לפני הרצח האכזרי, ובכללם רכישת הסכין, האזיקונים, ושתי מטפחות בד צבעוניות, אשר שימשו אותו במעשיו. בליבו של כתב האישום מופיע תיאור השתלשלות העניינים מאז נחיתתם של הילדים בישראל, באותו בוקר של ה-11 ביוני, דרך בילוי משותף עם בני משפחה, ועד לכבילתם של הילדים, בעיניים מכוסות, ועד למעשה הזוועה הקשה שהוביל למותם של ישי ושרה.
 
בכתב האישום נטען עוד כי האב "הניח את גופות הילדים על שמיכה, אותה פרש מבעוד מועד על הרצפה, והשליך את הסכין בסמוך לגופות. בהמשך, שטף הנאשם את עצמו מדם הילדים, לבש בגדים נקיים, נטל את תיק המסמכים שלו, ונסע ברכבו לתחנת משטרת רמלה, שם הסגיר את עצמו".
 
ב-2014 הופיעה האם, קרן לוי, בפני הכנסת, ביום המאבק באלימות נגד נשים. "אני אמא בלי הילדים שלה", סיפרה בבכי. "היה לי קשה מאד לבוא לארץ. אבל בחרתי לבוא, בלי פחד, קודם כל כי אני רוצה שכולם יזכרו את הילדים שלי. לא נשכח את הילדים שלנו ואת האנשים הכי שבירים בקהילה שלנו. כששמעתי מה האב עשה לילדים שלנו, שהם כמו הילדים שלכם, נכנסתי לבור כל כך עמוק, שחשבתי שאמות. אבל אני כאן".