הנהלת מערכת בית המשפט ביקרה בחריפות את עורך דינה של שרה נתניהו, יוסי כהן, בעקבות התבטאויותיו נגד השופטת דיתה פרוז'ינין, שפסקה לטובת גיא אליהו, עובד מעון ראש הממשלה לשעבר. בהודעה לתקשורת מטעמם מסרו היום (רביעי) כי "בתי המשפט ובכללם בתי הדין פוסקים בהתאם לדין ואין עליהם מורא פרט למורא הדין. מערכת בתי המשפט והעומדים בראשה מביעים את סלידתם מן הדברים הקשים וחסרי האחריות אשר נאמרו על ידי עורך הדין יוסי כהן, בא כוחה של משפחת נתניהו. דבריו של עורך הדין כהן, שתפקידו לשמש כקצין בית המשפט, מהווים ניסיון להלך אימים על בתי המשפט בתיקים בעניין מעון ראש הממשלה שאינם חלוטים. בכוונת מערכת בתי המשפט להגיש עוד היום תלונה ללשכת עורכי הדין בעניין התבטאויותיו של עורך הדין".



גינוי זה מצטרף למתקפה החריפה של לשכת עורכי הדין הבוקר נגד כהן, שציינו בהודעת תמיכה בשופטת כי "התבטאויות מסוג זה מצד עורך דין בישראל כלפי בית המשפט הינן בלתי מקובלות ויש להוקיען ולהסתייג מהן. הניסיון להטיל דופי בבית המשפט ולהתגולל על שופטת העושה מלאכתה נאמנה אינו ראוי ואינו מכבד את ציבור עורכי הדין". בלשכת עורכי הדין הדגישו כי הם לא חווים דעה ביחס לפסק הדין עצמו ולתוכנו, וציינו כי הגינוי שלהם הוא בעקבות דבריו של כהן: "חובה להגן על מערכת המשפט ולהסתייג מכל התבטאות החורגת מכללי הביקורת המקובלים. הסתה והשמצה כלפי שופטת, אשר מטבע הדברים מנועה מלהגיב, אינן מצב שניתן להשלים עמו ולקבלו, ולכן באה תגובה זו".



הדברים הגיעו כאמור בעקבות פסק הדין של השופטת פרוזינין מבית הדין האזורי לעבודה בירושלים בתביעתו של גיא אליהו. אחרי פסק הדין התייחס לנושא בתקשורת עו"ד יוסי כהן, פרקליטה של שרה נתניהו, ואמר, בין השאר, כי "היחס הפוגעני האמיתי הוא של השופטת פרוז׳ינין שכצפוי התעלמה שוב באופן בוטה ומוטה מעדותה של הגברת נתניהו. המשפט נוהל באופן חד צדדי ולא התאפשר לגברת נתניהו להביא עדים שיפריכו את טענותיו השקריות והמרושעות של גיא אליהו. בכוונתנו לערער על פסק דין שגוי ומוטה זה".




שרה נתניהו. צילום: פלאש 90



בעבר העמידה לשכת עורכי הדין לדין את עו"ד רונאל פישר, שהתבטא נגד פסק הדין של יעקב העליון ואמר כי המעשה המגונה היחידי זה פסק הדין של בית המשפט ועל כך הוא הועמד לדין. גם עו"ד רועי בלכר התבטא בעבר נגד מבקר המדינה והוא הועמד לדין והורשע.



גיא אליהו חושש: "שרה חייבת להילחם עד הסוף"


עם קביעת בית הדין כי המדינה תפצה את גיא אליהו בסכום של 85 אלף שקלים, הוא סיפר למעריב אונליין: "חיכיתי הרבה זמן לפסק הדין הזה, אחרי כל כך הרבה פעמים שהוא נדחה. אני מרגיש הקלה רבה מכך שפסק הדין לטובתי. לפני שהגשתי את התביעה חששתי מאוד. בכל זאת, מדובר בראש הממשלה ובאשתו. חששתי גם לביטחוני האישי ,ניסו להכפיש אותי, אבל אחרי שמני (נפתלי, מ"ש) הגיש גם כן תביעה, הרגשתי יותר ביטחון. כשמני זכה, כשראיתי שבית המשפט ראה שכל מה שהוא אמר נכון, ירד ממני עוד לחץ. ועכשיו זה סופי".



עם זאת, אליהו הדגיש כי הוא יודע שזה לא סופי באמת ושייתכן כי המדינה תערער על החלטת בית הדין האזורי לעבודה. "היא יכולה לערער", התייחס לאשת ראש הממשלה, שרה נתניהו. "אני יודע שזה ייקח עוד זמן, אבל אני מאמין שמה שהשופטת החליטה היום יישאר". ביחס לרעיית ראש הממשלה הוסיף אליהו: "קשה לה לראות את עצמה כמי שמאשימים אותה במשהו. היא חייבת להילחם עד הסוף. אם הייתה מוותרת באמצע, היו חושבים שהיא מסכימה עם הטענות נגדה. אני חושב שזאת האישיות שלה, שככה היא רגילה לחיות. חושבת שמגיע לה הכל וכולם חייבים לעשות מה שהיא אומרת, אבל אני לא יודע מה יש מתחת לפני השטח ומה מניע אותה".



גיא אליהו. יפוצה בסכום של 85 אלף שקלים. צילום: יקי צימרמן



אליהו ביקש להעביר מסר לעובדים נוספים במעון ראש הממשלה: "אני רוצה שהעובדים שפוחדים בינתיים לתבוע, ויש כמה כאלה שאני מכיר, ייראו את פסקי הדין של מני ושלי ולא יחששו. אני מקווה שאחרי כל מה שקרה לי וכל מה שקרה למני, אני מקווה בשביל גברת שרה נתניהו, שהיא תלמד את פסיקת השופטת ותשנה את דרכיה. אבל אני לא באמת מאמין שזה יכול לקרות".