הפקליטות הודיעה היום (חמישי) לפרקליט הצמרת נבות תל צור כי היא שוקלת להעמידו לדין בשל התנהלותו בעת שייצג את ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, בפרשת הולילנד. תל צור חשוד בעבירות של שיבוש מהלכי משפט והדחה בעדות. לפני כן יערך לו שימוע, אם יבחר בכך.

על פי החשד, פעל תל צור מטעמו של אולמרט לסיכול הסדר טיעון שעמד להיכרת בין התביעה ובין עוזרתו של אולמרט, שולה זקן. הפרקליט פעל לכאורה כדי למנוע את הפיכתה של  זקן לעדת תביעה נגד אולמרט, באופן אשר עלול היה לפגוע בו ולסבך אותו. על פי הודעת הפרקליטות, במסגרת זו, נפגש תל צור עם זקן ובני משפחתה, בלא ידיעת סניגורה, ניסה להניא אותה מלחתום על הסדר הטיעון ולהשפיע על תוכן עדותה כעדת תביעה. 
בתום הפגישה מייחסת לו הפרקליטות כי הציע לה סיוע כספי מטעמו של אולמרט. בהמשך, אף הציע לזקן הכפלה של התמיכה הכלכלית שקיבלה עד אז וכן סיוע במימון סניגור פרטי, אם תחליט שלא להמשיך להיות מיוצגת על ידי עורך דינה דאז.

שולה זקן עם אהוד אולמרט. צילום: יוסי אלוני

עורך הדין תל צור מסר בתגובה: "אני עורך דין וסניגור מזה 30 שנה ויודע היטב את הגבול בין מותר לאסור בייעוץ לנאשם בהליך פלילי. אני חולק על עמדת הפרקליטות לפיה שיבשתי כביכול הליכי משפט, וכמוני חושבים עורכי דין וסניגורים בכירים רבים וכן פרקליטים ושופטים בדימוס, שראו את מלוא חומר הראיות ומשוכנעים שלא ביצעתי עבירות כלשהי.
"שולה זקן היא שפנתה אליי לצורך התייעצות ואני ייעצתי לה על פי מיטב הבנתי, על פי הנתונים שהניחה בפניי, משיקולים מקצועיים וענייניים, כאשר טובתה לנגד עיניי. במסגרת השיחות, שהוקלטו ללא ידיעתי, לא רק שלא ניסיתי להניא את גברת זקן מלחתום על הסדר הטיעון ולא הבטחתי לה דבר כנגד אי-חתימתה, אלא ההיפך הוא הנכון: הבעתי בפניה את עמדתי שמדובר בהסדר סביר מבחינתה, אם כי ניתן היה לדעתי לשפר את תנאיו. הבהרתי לה במפורש שיש להפריד בין ההתלבטות שלה בנושא הסדר הטיעון לבין הסיוע שהיא מצפה לקבל מאולמרט.
"ההחלטה אם לחתום על הסדר הטיעון הייתה ונותרה לאורך כל הדרך החלטה אישית ועצמאית של שולה זקן, אשר נועצה בנושא זה גם עם עורכי דינה. אני מקווה שבתום השימוע שייערך תתקבל עמדתי, טיוטת כתב האישום תיגנז, ולא יהיה צורך לנהל בעניין זה משפט".