העוקץ של "עובד" רמי לוי: מאות בתי אב קיבלו בשנה האחרונה שיחת טלפון מאדם, שהציג עצמו כעובד של חברת "רמי לוי", המבשר להם כי זכו בהגרלה. הזכייה מאפשרת להם לקנות מוצרים חשמל במחירים מוזלים – אם יעבירו את הכסף לחשבון שמסר להם. כך עולה מכתב אישום שהגישה היום (שני) פרקליטות מחוז ירושלים נגד עופר חמו, אסיר בכלא השרון בן 39. על פי כתב האישום, האסיר ביצע כ-200 שיחות טלפון כאלה וגרף לכיסו אלפי שקלים, שהועברו לחשבון הקנטינה שלו בכלא.



חמו, בעל עבר פלילי עשיר, כולל בעבירות מרמה, ביצע לכאורה את המעשים המיוחסים לו תוך כדי ריצוי עונשי מאסר. כתב האישום, שהוגש באמצעות עורך הדין אביעד דוויק, מגולל כיצד היה חמו מפרט לכאורה בפני העונים לטלפון רשימת מוצרי חשמל שונים, כגון מכשירי סלולרי, טאבלטים, שואבי אבק, מעבדי מזון, מסכי טלוויזיות ועוד ומציע לו לקנות את מוצרי החשמל במחירים נמוכים במיוחד.



מה הוא חושב על זה? רמי לוי. צילום: נתי שוחט, פלאש 90
מה הוא חושב על זה? רמי לוי. צילום: נתי שוחט, פלאש 90



הוא היה מסביר כי על העונה להעביר את התשלום למספרי חשבון בבנק הדואר, תוך שהוא מציג בפניו כאילו מדובר במספרי החשבון של החברה, בעוד בפועל היו אלה חשבונות קנטינה בכלא, שלו או של חברו לכלא אשר היה מעביר אליו את הכספים לאחר מכן.



בתמורה להעברת הכספים, הבטיח חמו, על פי כתב האישום, כי הוא ידאג לספק את מוצרי החשמל שבחר באמצעות שליח מיוחד לאחר סיום הליכי ההפקדה. "כן מסר הנאשם בחלק מהמקרים כי מדובר במבצע של יום אחד, והכל על מנת לגרום למתלוננים להעביר את הכספים בפועל ובמהירות", נכתב.



בכתב האישום נטען כי לפחות בחמישה מקרים, העבירו אנשים לחשבונו סכומי כסף וכך גרף לכיסו כ-2,000 שקלים. הפרקליטות מייחסת לו ביצוע עבירות של קבלה וניסיון לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. "הנסיבות המחמירות באות לידי ביטוי בשיטתיות בה בוצעו המעשים, בכמות המתלוננים הגדולה, בהיקף מצג השווא שהציג הנאשם בפני המתלוננים ובכך שהנאשם ביצע את המעשים כשהוא אסיר בכלא", הוסבר בכתב האישום. עוד ביקשה הפרקליטות מבית המשפט לאסור על חמו שימוש כלשהו במכשירי תקשורת.