גופתה של אילנה נבעה, שנרצחה בפיגוע במתחם שרונה, לא תנותח – כך הכריע הלילה (שישי) בג"ץ. השופטים אליקים רובינשטיין, סלים ג׳ובראן וצבי זילברטל קבעו בתום דיון בעתירה בדרישת המשטרה לערוך נתיחה שלאחר המוות, על מנת לקבוע בוודאות את סיבת מותה של נבעה, כי יש להיענות לרצונם של בני משפחתה ולהביאה לקבורה ללא הנתיחה. הלווייתה תיערך היום בשעה 13:00 בתל אביב.



במשטרה ביקשו להכריע האם מותה של נבעה נגרם כתוצאה מירי המחבלים, או מסיבות רפואיות. לכך יש השפעה בעיקר על אישומם של שני המחבלים. אם יוכרע כי נהרגה מירי, יקל הדבר על האשמתם של השניים ברצח. סיבת המוות עשויה גם להשפיע על ההכרה בבני המשפחה כנפגעי טרור.



אולם אתמול הביעו בני משפחתה התנגדות נחרצת לביצוע הנתיחה. שופטי בג"ץ התחשבו כנראה ברגשותיהם, כשקבעו כי הגופה לא תנותח. נבעה, בת 39, היא תושבת תל אביב ואם לארבע בנות. בגילאי 11, 14, 12 וחצי ו-10. בעלה משרת כשוטר במחלקת תביעות במשטרת מחוז ת"א. ואמו, חמתה של נבעה, היא קצינה במחוז.



"אילנה עבדה בעבר שנים רבות בקופת חולים, לא יוצאת מהבית. היא אשת משפחה, אבל נקבע מראש מפגש מחזור של העובדות לשעבר בקופת חולים, מפגש שנדחה כמה פעמים. ואז שישבה בבית קפה עם חברותיה לעבודה בעבר, באו המחבלים ורצחו בדם קר", סיפר קרוב משפחה.



זירת הפיגוע בשרונה. צילום: דוברות משטרה
זירת הפיגוע בשרונה. צילום: דוברות משטרה



כזכור, ארבעה בני אדם נרצחו ו-16 נוספים נפצעו במתקפת ירי שביצעו שני מחבלים במתחם שרונה ההומה בלב העיר. שני המחבלים מכפר יטא בדרום הר חברון, שהיו לבושים בחליפות, נוטרלו על ידי כוחות הביטחון ואזרחים לאחר מרדף מלווה בירי, שהסתיים סמוך לסינמטק ברחוב הארבעה. ראש הממשלה בנימין נתניהו שב אמש מרוסיה ומיהר היישר מנתב”ג לקריה, שם כינס דיון חירום עם ראשי מערכת הביטחון.



בשעה 21:30, בעת שבתי הקפה והמסעדות במתחם שרונה היו שוקקים, החלו שני המחבלים במסע הירי הרצחני. “זה היה טבח. הוא ירה ללא הבחנה”, סיפר עד ראייה שנראה המום מהמראות הקשים.



שני המחבלים, שהתלבשו כמי שהגיעו לבילוי, ישבו בסניף של "מקס ברנר” בכניסה לשרונה מרקט, ועל פי עדויות, לאחר שהזמינו שתייה, קמו ופתחו בירי ברובי קרל גוסטב מאולתרים.



הם החלו להימלט והתפתח מרדף שבו השתתפו אנשי כוחות ביטחון ואזרחים. כל העת נשמעו קולות ירי, עד לנטרולם של המחבלים סמוך לסינמטק.



היום יובאו למנוחות גם ד"ר מיכאל פייגה, שייטמן בשעה 13:00 ברחובות ומילה מישייב, שתיטמן בשעה 14:00 באשקלון.