ארה"ב, מדריד, עכו, תל אביב, סמים, סקס חטיפה ובגידות: הדרמה הזו נחשפה לאחרונה במהלך מאבק גירושין בין בני זוג מהצפון, המתנהל בערכאות שונות. אישה שריצתה עונש מאסר לאחר שהורשעה בניסיון הברחת סמים, נאבקת כעת עם בעלה לשעבר על משמורת בנם המשותף.



בני הזוג בשנות ה-40 לחייהם, הכירו דרך אתר היכרויות באינטרנט כשהבעל היה אזרח אמריקני והיא ישראלית. היכרות זו הביאה אותם להתחבר מהר מאוד והאישה עשתה את הדרך לארה"ב, שם נישאו ונולדו להם שני ילדים. המשבר החל כשהאישה נתקלה בקשיים למצוא עבודה בארה"ב, וכל כספי הירושה שלה אחרי מות אחד מהוריה אזלו. עם פרוץ המשבר הכלכלי החליטו השניים לחזור ארצה.



בני הזוג התגוררו בעכו במשך כמה חודשים ולאחר מכן עברו להתגורר במרכז הארץ. לימים התברר כי הבעל ביקש לחזור לארה"ב כדי למצוא עבודה. הוא נסע עם הילדה הבכורה והשאיר את רעייתו עם בנה הפעוט ועם חובות.



בתביעת הגירושין שהוגשה באמצעות עורך הדין אורן סולן עולה כי האישה שמצבה הכלכלי הדרדר, וכך גם מצבה הנפשי, עקב נטישת הבעל את הארץ, החליטה לעשות מעשה שלטענתה נבע מייאוש. לדבריה, לצורך הצלת חייה היא הסכימה לשמש בלדרית סמים לסוחר סמים שהיה גם המאהב שלה. היא נתפסה באירופה תוך כדי ניסיון ההברחה. לאחר מכן נשפטה האישה לשבע שנות מאסר וישבה בכלא באחת מבירות אירופה. אחרי מספר שנים הועברה להשלמת ריצוי העונש לכלא נווה תרצה בישראל.



עורך הדין אורן סולן. צילום: אולגה סולן
עורך הדין אורן סולן. צילום: אולגה סולן



לפני שנה, נטען בתביעה, היא שוחררה מהכלא ובמהלך אותן שנים בנה הקטין, שנעזב על ידי אביו, נותר אצל הסבתא. האב שב בינתיים ארצה ועכשיו הוא מבקש שבנו הקטין יועבר לידיו, שכן לטענתו אשתו היא עבריינית סמים מורשעת שלא יכולה ולא ראויה לגדל את הילדים.



האישה טוענת באמצעות עו"ד סולן כי לאחר שבעלה חטף את בתם הבכורה, היא מבקשת להשאיר את בנם הקטין ברשות סבתו, עד לתום השיקום אותו היא עוברת בימים אלה. בית המשפט השלום יכריע בסוגיה זו בקרוב.