פרקליטות מחוז תל אביב הודיעה אתמול כי החליטה לגנוז את התיק נגד איתן חנני, שנחשד ברצח בת זוגו מירי פלד. העילה לסגירת התיק: חוסר אשמה. ההחלטה התקבלה לאחר שגופתה של פלד הוצאה מקברה ונותחה, בניסיון לברר את סיבת המוות. אלא שהבדיקה לא הניבה תוצאות, ולכן אי אפשר לקבוע בוודאות כי נרצחה ולא מתה מוות טבעי. במשפחתה של פלד נדהמו מההחלטה, ושוקלים כעת את המשך הצעדים המשפטיים.



גם מסמכים שבהם השתמש חנני - שהודפסו במחשב והצביעו על כך שפלד חולה בסרטן, טענה שהתבררה כלא נכונה – לא הצליחו להתגבש לכדי ראיות לגרימת מותה. החקירה העלתה כי פלד עצמה עשתה שימוש במסמכים דומים שהגישה להוצאה לפועל - בעקבות חוב שהיה לה וכדי לבטל צו עיכוב יציאה מהארץ שהוטל עליה. בפרקליטות ובמשטרה הגיעו למסקנה כי אין די ראיות אפילו כדי לסגור את התיק בעילה של חוסר ראיות, וניקו את חנני לחלוטין מרצח בת זוגו.
 
“החלטה זו התקבלה לאחר עיון מעמיק ויסודי בחומרי החקירה הרבים שאספה משטרת ישראל”, נכתב בהודעת הפרקליטות, “ולאחר קבלת תוצאות חוות הדעת הטוקסיקולוגית שנכתבה בתיק זה. הודעה מטעם הפרקליטות נמסרה לבאי כוח משפחתה של המנוחה ולבאי כוחו של מר חנני”. בני משפחתה של פלד התרעמו אתמול לשמע ההחלטה והם שוקלים לערער על סגירת התיק נגד חנני.  
 

פלד, בת 49 במותה, נמצאה בביתה בתל אביב ללא רוח חיים ב־30 בנובמבר 2014. בדיקה משטרתית שגרתית בזירה לא העלתה חשד לפלילים. בהמשך עלה החשד כי חנני רצח אותה וניסה להציג את מותה כמוות טבעי במטרה להשתלט על רכושה. בשיא החקירה הוצאה גופתה של פלד מקברה והועברה למכון לרפואה משפטית באבו כביר, שכאמור קבע בסופו של דבר כי אין ראיות לכך שהורעלה או נרצחה. 
 
עורך הדין דן כ”ץ מסר בשם משפחתה של פלד: “הם קיבלו את הידיעה בדבר סגירת התיק בשעות הצהריים בתדהמה ובצער, שכן העבירו לעיון המשטרה מסכת ראיות ועובדות, אשר מתוכן ניתן היה לבסס את החשדות כלפי איתן חנני. אף בפגישה שהתקיימה אצל גורמי החקירה המוסמכים, רק לפני כשבועיים, נמסר כי איתן נותר החשוד היחיד. 
 
“סגירת התיק מחוסר אשמה מעלה תהיות קשות אשר לשיקולים שהביאו את המשטרה להגיש בקשה להוצאת הגופה ולנתיחתה. המשפחה ממתינה בשלב זה לקבל את כל חומר החקירה ולאחר שתעיין בו היא תשקול צעדיה”.