היועמ"ש אביחי מנדלבליט הורה היום (רביעי) לסגור את תיק החקירה נגד השופט הבכיר שנחשד בביצוע עבירות מין כלפי בתו הקטינה, מחוסר ראיות. זאת לאחר שהחומרים שנאספו במהלך החקירה "רחוקים מהתשתית הנדרשת לביסוס כתב אישום". אותו שופט בכיר שהה בחופשת שבתון בעת שהגיעו הדיווחים הללו וטרם שב ממנה, כיוון שהמתין להחלטת היועמ"ש, שהגיעה כאמור היום. בכוונתו של השופט לשוב כבר בימים הקרובים לכס השיפוט בבית המשפט. ההחלטה הועברה גם לנשיאת בית המשפט העליון מרים נאור ולשרת המשפטים איילת שקד.  


הפרשה התפרסמה בתקשורת לפני מספר חודשים, לאחר דיווח של פקידת סעד שהעלה חשד כי השופט הבכיר ששמו נאסר לפרסום, ביצע עבירות מין ואלימות כלפי בתו. במהלך החקירה, נגבו גרסאות הילדה ואחותה באמצעות חוקרת ילדים, כמו כן גרסאות צוות גן הילדים וגורמים שונים שטיפלו בה. בסיומה, התקבלה המלצת ראש אגף החקירות במשטרה ובפרקליטות מחוז מרכז, לפיה אין ראיות לכתב אישום. מנדלבליט התלבט תחילה האם יש מקום לסגור את התיק בעילה של חוסר אשמה ולבסוף החליט לסגור אותו בעילה של חוסר ראיות. עם זאת ציין מנדלבליט, כי העבירות נמצאות ברף נמוך בטווח התיקים הנסגרים בעילה של חוסר ראיות, בניגוד לחוסר אשמה.


הורה על סגירת התיק, אביחי מנדלבליט. אמיל סלמן, פלאש 90
 
הסערה המשפטית פורסמה לראשונה בתקשורת לפני מספר חודשים תחת מעטה סודיות, כאשר עם יציאתו של השופט לחופשה המתוכננת כשנה מראש, עלה החשד למעורבותו בעבירות החמורות. האירוע היה תחת ידיה של פרקליטות המדינה, לאחר חקירת המשטרה בה הוצגו ממצאים המצביעים על היעדר ראיות מספיקות להוכחת מעורבותו בעבירות שיוחסו לו.

במערכת המשפט קיבלו כבר אז בהפתעה את הדיווחים אודות מעשיו לכאורה. "זה לא האיש שאני מכירה", אמרה אז בכירה לשעבר במערכת המשפט. "לא הייתי מצפה שהוא יעשה מעשים כאלה. זה פשוט לא נדבק לי". "מדובר באחד השופטים הישרים וההגונים ומלאי החמלה שנתקלתי בהם מימי", אמר עורך דין שהופיע רבות באולמו של השופט. "ההמלצה לגנוז את התיק נגדו מדברת בעד עצמה. תיקים כאלה, גם כשיש בהם בדל של חשד, לא נגנזים. העיתוי שבו הדברים. הודלפו לתקשורת מלמדות על כך שעורכי דין שמטפלים בתיקי גירושין, אינם בוחלים באמצעים". גורם המקורב לפרשה הוסיף בתחילת חודש מאי כי "המשטרה ניהלה חקירה מהירה ורצינית. מדובר באדם שנמצא בעמדה בכירה והמשטרה גייסה משאבים רבים כדי לבדוק את החשדות. אני מעריך שהן לא יתבשלו לכתב אישום", הוסיף.

 

"המערכת רעה אל השופט"

 

עורכת הדין הפלילית טלי גוטליב, המכירה היטב את השופט החשוד, כתבה לפני כחודש בדף הפייסבוק שלה: "גם שופטים מתגרשים.. גם שופטים עלולים להיות קורבן לתלונות הזויות חסרות בסיס.. והפעם זה אחד השופטים ההגונים, החמלתיים, הישרים והנדירים שיש. והמערכת רעה אליו. מערכת המשפט מזמן לא מאמינה בחזקת החפות, בטח לא כשזה נוגע לאחד משופטיה. ודווקא שופט שחזקת החפות היא נר לרגליו, שופט שחושב לפני שעוצר, מתלבט לפני שמרשיע, נזהר לפני שמעניש. דווקא הוא צריך לעבור את השיעור הנורא הזה".

עוד כתבה גוטליב: "כמה קל לרכל, כמה כיף שיש על מי ועל מה לדבר סרה. השופט הזה, האיש היקר הזה חף מכל פשע!! ליבי עליו. ליבי עלינו. ליבי על כל מי שיודע שהוא חף מפשע, על כל מי שמכיר את גועל השיטה, את הכיעור שבה, את המלחמה הכה קשה של גבר על שמו הטוב שנרמס באחת. אדוני השופט, אל תיכנע למערכת, אל תפרוש. נועדת לשנות עולם, נועדת להותיר חותם. אדוני השופט, אל תיפול ברוחך, תוכיח שיש סיכוי לטענת חפות, שיש גם יש תלונות שווא, תלונות זדון מכוערות. תוכיח לכולנו שאפשר (גם אם זה ממש קשה) לנצח את השיטה".