הפרקליטות הגישה היום (ראשון) כתב אישום כנגד איש העסקים אמיר ברמלי, מייסד קבוצת רוביקון על הונאה וגניבה לכאורה את משקיעים. בכתב האישום מיוחסות לברמלי עבירות חמורות של הטעייה ופעולה בניגוד לחוק ניירות ערך.



כתב האישום מייחס לברמלי עבירות של גניבה בידי מורשה של מאות מיליוני שקלים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, גיוס משקיעים ללא תשקיף, זיוף ועבירות הלבנת הון. כתב האישום הוגש בעקבות חקירה מואצת של רשות ני"ע ובלוח זמנים קצר יחסית.



בעקבות ההחלטה אמר יו"ר רשות ניירות ערך, שמואל האוזר, כי "העבירות החמורות פוגעות במשקיעים ובאמון הציבור. אף אחד לא חסין ומי שסרח ייענש. מדובר בחקירה מורכבת ומסועפת שכללה בדיקה נרחבת של מעורבים. צוות החקירה ניהל אותה לאורך כל הדרך ביעילות ובאופן מקצועי ביותר".



עוד אמר האוזר, כי "אני חוזר ומזהיר את הציבור שלא להשקיע בגופים שאינם מפוקחים. פעילות לא מפוקחת עלולה להוות קרקע פורייה למרמה והונאה ומגדילה את הסיכון לאבדן כספי ההשקעה. הגופים מאופיינים בחוסר שקיפות, העדר בקרות והעדר יכולת של הלקוח לעקוב אחר השקעותיו".



גם היא בין המשקיעים. אנסקי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
גם היא בין המשקיעים. אנסקי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



בעקבות הגשת כתב האישום אמר אמיר ברמלי, כי "חיכיתי זמן רב עד להגשת כתב האישום וכעת תינתן לי הזכות להתגונן מפני החשדות המופרכים. אין לי ספק שהתיק יגמר בזיכוי מלא. אני מקווה שהמשפט יתנהל במהירות ולא יהפוך לזירת ניגוח וחיסול חשבונות אישי".



"אני מקבל תמיכה מהמשקיעים שלי ומשותפים רבים ובטוח שעם הזיכוי יקבע תקדים כלכלי לניהול השקעות בצורה שונה", הוסיף.



שבין המשקיעים בקרנות רוביקון נמנתה גם אשת הטלוויזיה מיכל אנסקי.