רוצח סדרתי? היום (שלישי) צפוי להיות היום הגורלי בחייו של שמעון קופר, הנאשם ברצח שתי נשותיו. שופטי בית המשפט המחוזי בלוד ימסרו את הכרעת הדין בעניינו, שבה ייקבע אם קופר גרם למותן של אשתו הראשונה והשלישית בכוונה תחילה וניסה לגרום למותן להיראות כהתאבדות.



קופר שוהה כבר יותר משלוש שנים במעצר. המקרה נחשף לראשונה בתחקיר של העיתונאי עומרי אסנהיים בתכנית "עובדה" בערוץ 2, שגולל את קורותיו של קופר, שנישא שלוש פעמים וששתי נשותיו מצאו את מותן בנסיבות דומות ומשונות. עוד נטען בתחקיר כי קופר הציג את עצמו בכזב כאיש מוסד או שב"כ, שנפל בשבי הסורי.



בעקבות התחקיר, פתחה המשטרה מחדש את התיקים ועצרה את ד"ר מריה זקוטסקי, רופאה מרדימה בבית החולים מאיר, שניהלה רומן עם קופר בעת שהיה נשוי. לאחר חקירה הודתה הרופאה כי סיפקה לבן זוגה חומר ממית. בנובמבר 2012 הוגש נגדו כתב אישום, המייחס לו את רצח אשתו השלישית ג'ני מור־ חיים. במרץ 2013 הוא הואשם גם ברצח אשתו הראשונה אורית דורון.



ביחס למותה של דורון נכתב בכתב האישום כי בשנת 1994 "המית הנאשם את אורית דורון ז"ל בביתם בדרך שאינה מותירה סימן בגופה. בבוקר פיזר הנאשם כדורים וחפיסות ריקות של כדורים ותרופות הרגעה לצדה של אורית כדי ליצור מצג שווא, שלפיו נטלה את חייה בידיה".



לגבי מותה של מור־חיים ב־2009, נטען כי קופר סיפר לקרוביה כי היא סובלת מדיכאון וניסתה לשים קץ לחייה. לאחר מותה, פיזר קופר בסביבתה כדורים וחפיסות ריקות של תרופות כדי ליצור מצג שווא כאילו התאבדה.