שמעון קופר הוא רוצח סדרתי, כך קבע היום (שלישי) בית המשפט המחוזי בלוד, שהחליט כי קופר גרם למותן של אשתו הראשונה והשלישית. הרכב השופטים הקריא את פסק הדין וממנו התברר כי ההחלטה התקבלה פה אחד. המקרה נחשף לראשונה בתחקיר של העיתונאי עומרי אסנהיים בתכנית "עובדה" בערוץ 2, שגולל את קורותיו של קופר, שנישא שלוש פעמים וששתי נשותיו מצאו את מותן בנסיבות דומות ומשונות. עוד נטען בתחקיר כי קופר הציג את עצמו בכזב כאיש מוסד או שב"כ, שנפל בשבי הסורי. קופר, שוהה כבר יותר משלוש שנים במעצר. אישתו השנייה, שטוענת שהוא ניסה לרצוח גם אותה, למרות שהדבר לא מופיע בכתב האישום, נכחה גם היא באולם בעת הקראת פסק הדין.



שרה, אמה של ג׳ני מור חיים אמרה לאחר פסק הדין: ״לא היה לנו ספק שזה מה שיהיה אבל רצינו לשמוע במו אוזנינו שהשופטים יגידו את זה. התפללנו שהצדק יצא לאור. אנחנו לא ככ בריאים ורצינו להגיע ליום הזה״, אמרה בבכי. ״לא יכולה להסתכל עליו. אני שומעת במו אזניי שהוא עשה את זה בכוונה תחילה. כשהכרתי אותו לא האמנתי שהוא יעשה דבר כזה. אחרי מותה ביקשנו לפתוח את התיק״. לגבי העונש אמרה: ״מה שיגידו השופטים זה בסדר. לא יכולתי לבקש יותר ממה ששמעתי היום". קרוב משפחה נוסף סיפר: "אחרי מותה הוא השתלט על הבית, זרק את הבנות והביא את אשתו החדשה. עכשיו הכל גלוי״.



רינת ושרית, בנותיה של ג'ני סיפרו: "חיכינו ליום הזה שבע שנים והיום האמת יצאה לאור. האדם הזה הוא מפלצת ושיירקב בכלא עד סוף ימיו. אנחנו מודים לעומרי אסנהיים, לחוקרים, לאבא שלנו, ולקיבוץ אייל. אנחנו שמחות שזה נגמר. כל מי ששמע את הסיפור לא היה לו ספק שלאיש הזה הייתה יד במוות שלו. 

הייתי מוחקת אותו מהחיים שלנו. 
רינת ושרית, בנותיה של מור חיים, היום. צילום: אבשלום ששוני
עו״ד מיכל זומרן שמייצגת את המשפחה של ג׳ני: היום נעשה גם משפט וגם צדק, עם אדם שהוא מפלצת. נחשפו פניו. מפלצת שחלקה את חייה עם הבנות האלה אחרי שאשה אחת הוא כבר רצח. בארבע השנים של המשפט היינו בכל דיון. היה קשה לראות אותו, כל פעם שהוא הסתכל לי בעיניים. היה קשה לשמוע את העדויות שלו. חיכינו ליום הזה שאפשר יהיה להגיד שהוא רוצח נתעב ומפלצת. מגיע לו לשבת בכלא כל החיים.

עורכת הדין נאוה טולדנו מפרקליטות מחוז מרכז אמרה לאחר ההרשעה: "במרכזה של הכרעת הדין הארוכה עומדת דמותו של קופר, דמות מניפולטיבית ומסוכנת שבמשך שנים היתלה במקורביו. רק באמצעות חקירה עיקשת אפשר היה להביא את הנאשם לדין. הכרעת הדין שולחת מסר שגם אם חולפות שנים ארוכות מהמעשה, לא ניתן לחמוק מהדין״.
 

עו״ד דן באומן, שייצג את קופר מטעם הסנגוריה הציבורית אמר: "אנחנו מייצגים את מר קופר למעלה משלוש שנים. מהיום הראשון של החקירה הוא עמד על חפותו המלאה. קיבלנו את הכרעת הדין המקיפה, נלמד אותה היטב ואני מעריך שבהמשך נערער לבית המשפט העליון".



כזכור, בעקבות התחקיר בערוץ 2, פתחה המשטרה מחדש את התיקים ועצרה את ד"ר מריה זקוטסקי, רופאה מרדימה בבית החולים מאיר, שניהלה רומן עם קופר בעת שהיה נשוי. לאחר חקירה הודתה הרופאה כי סיפקה לבן זוגה חומר ממית. בנובמבר 2012 הוגש נגדו כתב אישום, המייחס לו את רצח אשתו השלישית ג'ני מור־ חיים. במרץ 2013 הוא הואשם גם ברצח אשתו הראשונה אורית דורון.



ביחס למותה של דורון נכתב בכתב האישום כי בשנת 1994 "המית הנאשם את אורית דורון ז"ל בביתם בדרך שאינה מותירה סימן בגופה. בבוקר פיזר הנאשם כדורים וחפיסות ריקות של כדורים ותרופות הרגעה לצדה של אורית כדי ליצור מצג שווא, שלפיו נטלה את חייה בידיה". לגבי מותה של מור־חיים ב־2009, נטען כי קופר סיפר לקרוביה כי היא סובלת מדיכאון וניסתה לשים קץ לחייה. לאחר מותה, פיזר קופר בסביבתה כדורים וחפיסות ריקות של תרופות כדי ליצור מצג שווא כאילו התאבדה. פסק הדין כלל 325 עמודים והטיעונים לעונש צפויים להינתן בחודש הבא.