בית המשפט לנוער ביטל לאחרונה כתב אישום נגד קטין, שהואשם באיומים כלפי שוטר שעצר אותו, וטען כי הוכה על ידי השוטר. זאת לאחר שאבדו הצילומים המתעדים את החבלות שנגרמו לו וכן לאחר שמח"ש סגרה את התיק, מבלי לחקור את טענותיו כראוי. הקטין וחברו נעצרו במרץ 2015 על ידי השיטור הימי, בשל חשד ששטו באזור אסור. הוא טען בפני חוקרת הנוער שחקרה אותו, שהוכה על ידי השוטר שביצע את המעצר. החוקרת אף הבחינה בחבלות ורשמה על כך מזכר. בנוסף, ביקשה החוקרת שטכנאי מז"פ יתעד את החבלות. משלא נמצא, החוקרת צילמה את הקטין בעצמה, במצלמת הטלפון הנייד שלה, והתלונה הופנתה למח"ש.



באוגוסט 2015, הגישה מחלקת התביעות של המשטרה כתב אישום נגד הקטין, בגין איומים והעלבת עובד ציבור, לאחר שמח"ש סגרה את תיק החקירה נגד השוטר, לאחר שלטענתה, התמונות לא הגיעו אל המחלקה. חוקרת הנוער, מצדה, אמרה כי מחקה בינתיים את התמונות. עוד טענו במח"ש כי הקטין זומן למתן עדות, אך לא הגיע.



סנגוריתו של הנער, עורכת הדין יפעת כץ מהסנגוריה הציבורית, ביקשה מהשופט לבטל את כתב האישום, בשל היעדר התמונות. "מדובר בראייה המרכזית, שמתעדת את החבלות של הקטין. לא יתכן ששוכחים לתייק את הראייה הזאת בתיק. לא בוצעה כל פעולת חקירה, למרות שהקטין טוען, שהעבירה שבוצעה בו חמורה יותר מזו שהשוטר טוען שהקטין ביצע". עוד טענה הסנגורית כי "הקטין לא קיבל מעולם זימון למסור עדות בתיק זה" וכי מח"ש סגרה את התיק, מבלי שיכלה להציג לבית המשפט אישור מסירה של הזימון.



השופטת, טובה פרי, קבעה כי מח"ש הזניחה את הטיפול בתיק ורמזה לתביעה לחזור בה מכתב האישום והמשטרה עשתה כן בשבוע שעבר. בסופו של דבר, הקטין לא יואשם באיומים על שוטר וטענות לאלימות כלפי אזרח מצד שוטר - לא ייחקרו. 



ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "מדובר בחקירה שהתנהלה כנגד שני נאשמים, שהיו מעורבים באירוע של תקיפה מילולית של שוטרים. בתום חקירה משטרתית, הוחלט להגיש כתב אישום כנגד חשוד אחד ולבטל את כתב האישום כנגד השני. דינן של טענות על אלימות משטרתית הוא להיבדק על ידי מח״ש, וכך היה. בסיום בדיקה זו הוחלט לסגור את התיק כנגד השוטרים".



ממח"ש נמסר: "בחקירתו במשטרה העלה הקטין טענות בדבר שימוש בכוח על ידי שוטרים. הטענה הועברה למח"ש במסגרת החומר המשטרתי. מח"ש פנתה לקטין ולהוריו. משלא התקבלה תלונה מפורטת במח"ש (מעבר לטענה שהעלה הקטין בחקירתו), לא ניתן לקיים בירור ראוי של הטענות ועל כן הוחלט לסגור את התיק".



מח"ש צריכה לסיים את החקירה לפני שאפשר להאשים את האזרח. מח"ש לא מיצתה את החקירה