משפחתו אורון שאול, שמוחזק ברצועת עזה בידי חמאס, עתרה הבוקר (ראשון) לבג"ץ, באמצעות עו"ד אפרים דימרי, בדרישה למנוע מאסירי חמאס לראות את גמר יורו 2016 בין צרפת לפורטוגל, שיתקיים הערב. 

העתירה אינה מתייחסת אך ורק לגמר היורו, אלא נוגעת לכל ההטבות ההומניטאריות להן זוכים המחבלים המוחזקים בכלא. בין היתר מבקשות המשפחות למנוע או להקטין בצורה דרמטית את מספר הביקורים, לשלול מהאסירים צפייה בטלוויזיה והטבות נוספות אחרות שמוגדרות כהומניטאריות. "אנחנו לא מבקשים שחרור מחבלים תמורת הבנים, אנחנו מבקשים הומניטארי תמורת הומניטארי. שחררו את הבנים שלנו ולא נתנגד להטבות שאתם מקבלים". 

העתירה של משפחת שאול לבג
העתירה של משפחת שאול לבג


בנימוקי הבקשה טוענת המשפחה כי ההחלטה לאפשר את הצפייה במשחק, "אינה מובנת בעליל". לדבריהם, אין מאחוריה כל רציונל, והיא בלתי הגיונית בעליל ואף פוגעת ברגשות ובאינטרס הציבורי בכללותו. זאת "החלטה מאוסה המעוררת סלידה".
עוד טענה המשפחה, כי "דווקא בימים קשים אלה, לפתוח את כל הערוצים, הן המסחריים והן הציבוריים, המשדרים את משחקי היורו לאסירים הביטחוניים הפלסטינים, שרובם ככולם, אסירים המשתייכים לתנועת חמאס". 

לאחר הגשת העתירה לבג"ץ, תתייצב מחר בבוקר המשפחה בכניסה לכלא נפחא/רימון במטרה שלא לאפשר למשפחות אסירי החמאס לבקרם. "אנו עומדים על דרישתנו ממדינת ישראל "הומניטרי מול הומניטרי" לא נאפשר ביקורי משפחות מחבלי החמאס בבתי הכלא בישראל, לא יתכן שהנושא ההומניטרי יפעל רק מכוון ישראל כלפי החמאס, השבת הבנים הוא עניין הומניטרי, את זה אנו דורשים בתוקף! "

אורון שאול. צילום: דובר צה
אורון שאול. צילום: דובר צה


בשבוע שעבר פנתה משפחת שאול במכתב חריף לנציבת השב"ס, רב גונדר עופרה קלינגר, ודרשו ממנה לבטל לאלתר את ההטבות שמקבלים אסירי ארגון החמאס, היושבים בבתי הסוהר בישראל. זהבה והרצל שאול תהו איך יכול להיות מצב בו נמצאים אויבי ישראל עם הטבות מפליגות, בניגוד גמור לדרך בה נוהג הארגון בארבעת הישראלים שנמצאים אצלו.

במכתב עצמו נכתב כי "אנו, זהבה והרצל שאול, הוריו של לוחם צה"ל - סמ"ר אורון שאול, פונים אליך מאחר ובימים האחרונים נדהמנו לגלות כי החלטת לאשר מתן שלל הטבות ל-3,500 אסירים מארגון החמאס הכלואים בבתי הסוהר בישראל, לרבות הגדלת תקציב הקנטינה ב-200 ש"ח, פתיחת ערוצי ספורט לצפייה בשידורי טורניר היורו, והוספת ביצים רכות בארוחות".

"בלתי מתקבל על הדעת שאסירי החמאס ייהנו מתנאים מפליגים ויזכו לשלל הטבות נוספות, בעוד שארגון החמאס מסרב להשיב את בננו אורון וסגן הדר גולדין, שנפלו בשבי במבצע "צוק איתן". זאת ועוד, ארגון החמאס נמנע עד כה מכל פעולה הומניטארית המתחייבת מהחוק הבינלאומי בדבר מסירת מידע אודות השבויים".