בג"ץ החליט הערב (ראשון) לדחות את עתירת משפחתו של אורון שאול ז"ל שדרשה למנוע מהאסירים הביטחוניים הפלסטיניים לצפות בגמר טורניר אליפות אירופה בכדורגל. השופטים ניל הנדל, צבי זילברטל ואורי שוהם טענו כי הם מבינים ללב המשפחות – אך כי אין מקום להתערב בתנאי הכליאה של אסירים בטחוניים בישראל, כפי שמוסדרים בנציבות בתי הסוהר.



"לא התרשמנו שיש קשר בין איסור הצפייה במשחק הגמר לרצונם המובן של העותרים להפעיל לחץ על החמאס לשחרר את לוחמינו השבועיים והנעדרים", כתבו השופטים בהחלטתם, "העותרים לא הניחו בפנינו כל תשתית עובדתית או משפטית שבגינה ניתן למנוע מקבוצת אסירים זו או אחרת את הצפייה במשחק זה".



זהבה שאול, אמו של אורון שאול. צילום: באסל עווידאת, פלאש 90



כזכור, משפחת שאול, שגופת בנה החלל מוחזקת בידי חמאס בעזה, עתרה היום לבג"ץ במטרה למנוע מאסירי החמאס לצפות בגמר היורו. העתירה ביקשה לשלול "הטבות הומאניטריות" שונות נוספות לאסירים. בין היתר ביקשו המשפחות למנוע או להקטין בצורה דרמטית את מספר הביקורים, לשלול מהאסירים צפייה בטלוויזיה והטבות נוספות אחרות שמוגדרות כהומניטאריות. "אנחנו לא מבקשים שחרור מחבלים תמורת הבנים, אנחנו מבקשים הומניטארי תמורת הומניטארי. שחררו את הבנים שלנו ולא נתנגד להטבות שאתם מקבלים", נכתב בעתירה. 

את העתירה הגישה המשפחה שבוע אחרי ששלחה מכתב חריף לנציבת השב"ס, רב גונדר עופרה קלינגר ודרשה ממנה בקשה זו - אך נדחתה. בתגובה הרשמית של השב"ס והמדינה לעתירה היום, נציגי הפרקליטות טענו כי המשחק משודר בערוץ 22, ערוץ שהוגדר ככזה שניתן לאסירים ביטחוניים לצפות בו ושאין להבדיל בין תוכניות שונות שמשודרות בו.