רגע מרגש במיוחד בבית המשפט המחוזי בחיפה. טל חשוב, סטודנט בבית הספר למשפטים במרכז האקדמי כרמל בחיפה, הצליח לשכנע כנגד כל הסיכויים את בית המשפט המחוזי בחיפה לבטל תשלומי חוב של כ-600,000 שקלים שצברה אישה חסרת אמצעים, תושבת הקריות ואם לשני ילדים-– חיילת ובן חולה במחלה כרונית. הסטודנט סייע לה בהצלחה  במסגרת "הקליניקה לשינוי חברתי באמצעות המשפט" המופעלת על ידי סטודנטים למשפטים מכרמל במסגרת התמחות מעשית במהלך לימודיהם. את הקליניקה מנחות עורכות הדין שרית גולן וליאת פרנקו. 



במסגרת פעילותו של הסטודנט, בליוויו והדרכתו של עו"ד עיני סייע טל לפונים רבים בלשכת הרווחה. "באחד הימים הגיעה אישה עם קשיי שפה ובמצוקה קשה ביותר. היא  הציגה לפני בקשה של כונס הנכסים לפזר את תיק פשיטת הרגל שלה מחדש, לאחר שצברה חוב כולל בסך של כ-600 אלף שקלים ולא עמדה בהסדר התשלומים שנקבעו לה", שיחזר הסטודנט. מצוקתה נבעה מכך שהיא ומשפחתה הגיעו לקצה גבול היכולת מבחינה כלכלית ולכן לא היה בידה לשלם את צו התשלומים  והעיקולים.

"סייעתי לה להגיש בקשה מנומקת המפרטת מדוע לא עמדה בצו ואף ביקשנו מבית המשפט שיקבע כי אותה חייבת פטורה מחובות לחלוטין. כשנוכחתי שאותה אישה נותרה חסרת תקווה, החלטתי 'לעצור את הדימום' ולסייע לה בהגשת בקשה מטעמה  נגד הכונס הרשמי. ברגעים אלה הרגשתי חסר אונים. תהיתי כיצד אוכל לעזור לה ללא משאבים. לאחר שלמדתי את החומר המשפטי הצלחתי להכין בפיקוח עו"ד עיני בקשה מנומקת בשמה לבית המשפט. 

"לא אשכח את היום בו הגשנו את הבקשה: הבטתי מעלה והתפללתי לאלוהים שזו תתקבל שכן דיוקנה של האישה עמד לנגד עייני ופחדתי. פחדתי שמצבה הכלכלי ילך ויחמיר ובתוך כך גם מצבם הבריאותי של בני משפחתה. בדיון שנערך לאחר הגשת הבקשות, של הכונס מחד ושל האישה מאידך גיסא, נקבע באופן חד משמעי שיש להיעתר לבקשתה וליתן לה הפטר מיידי. דבר זה הוציא את הגברת לחיים חדשים ומלאי תקווה. דמעותיה באותן דקות  אמרו את הכל".