שלושה תלמידי ישיבה, בכיתות ט'-י', הואשמו היום (שלישי) בבית המשפט המחוזי לנוער בנצרת, בביצוע פעולת "תג מחיר", בנקמה על הפיגוע בשרונה מרקט בתל אביב. הם הואשמו כי ריססו כתובות נאצה על משאיות במועצה המקומית יפיע וכן הציתו רכב שחנה במקום. בשל היותם קטינים, פרטיהם אסורים בפרסום.



כתב האישום, שהוגש באמצעות פרקליטות מחוז צפון, מייחס לשניים מהנאשמים ביצוע עבירות של חבלה במזיד ברכב ממניע גזעני, הצתה ושיבוש מהלכי משפט ולנאשם השלישי מיוחסת עבירה של אי מניעת פשע. הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרם של שני הנאשמים המרכזיים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.



על פי כתב האישום, עם היוודע דבר הפיגוע בחודש שעבר בתל אביב, בו נהרגו ארבעה בני אדם ונפצעו 16, החליטו הנאשמים לנקום את מותם של נרצחי הפיגוע, על ידי פגיעה באזרחים ממוצא ערבי, תוך שהנאשם השלישי יתצפת על האזור. הם הטמינו מבעוד מועד בפינת "זולה" בישיבה בה הם לומדים תיק גב ובו בקבוק מלא בנזין, תרסיס צבע, קפוצ'ון וכפפות.



ב-10 ביוני, סמוך לשעה 2:00 לפנות בוקר, נפגשו שניים מהנערים בישיבה, קשרו חולצות על פניהם, עטו כפפות ויצאו לכיוון יפיע. הם הגיעו אל שער מגרש חנייה ביישוב, קפצו מעליו למגרש. שם ריסס אחד מהם, באמצעות תרסיס הצבע שהביאו עימם, כתובות נאצה על שלוש משאיות שחנו במקום וכתב עליהן את הדברים הבאים: "נקמה", "נקמת נרצחי תל אביב" ו"תג מחיר" .



במקביל, שפך הנאשם השני את הבנזין, בו הצטיידו מבעוד מועד, על רכב שעמד במקום והצית אותו. כתוצאה ממעשי שני הנאשמים התלקח הרכב ונשרף כליל. רכב נוסף, שעמד בסמוך עלה אף הוא באש וניזוק חלקית. כוחות כיבוי , אשר הוזעקו למקום על ידי בן משפחה של בעל המגרש, השתלטו על האש וכיבו את השריפה.