בית המשפט במחוזי בתל אביב דחה היום (ראשון) את מתן תשובת ההגנה בתיק רצח הילי סובול ל-13 בספטמבר. אחת הסיבות לדחייה היא שסנגוריו של דוד ערן, בן זוגה של שירי סובול, עורכי הדין, שירן גולברי וששי גז, מנסים לברר באופן סופי מה גילו המדויק והאם הוא קטין או בגיר. לצורך כך הם פנו למדינה זרה בה נולד ערן וינסו לברר האם כבר מלאו לו 18. 

לעובדת היותו של אדם בגיר קטין או בגיר יש השלכות משפטיות רבות. במיוחד בשאלה האם היא יישפט בבית משפט לנוער או רגיל, בנוסף, העונשים המוטלים על קטין הם שונים מאשר על בגיר. 

זאת הפעם השנייה שבית המשפט דוחה את מתן התשובה של סנגוריהם של שירי סובול ודוד ערן. בחודש יוני הוארך מעצרם של הנשיים עד תום ההליכים.

בדיון שנערך לפני כחודשיים וחצי טענה התובעת, עו"ד זהר דולב, שאין מחלוקת אמיתית על כך ששירי סובול צפתה ברצח בזמן התרחשותו. "היא טוענת שלא זיהתה את הנאשם כמי שרצח את אחותה. מדובר בטיעון שקרי. זה רצח שהתבצע כמה מטרים ממנה והיא צופה בו דרך העינית. בשלב מסוים היא אפילו שואלת אותו ׳מה אתה עושה׳. לא יתכן שהיא לא מזהה את בן זוגה ממרחק כה קצר בזמן שהוא רוצח באכזריות את אחותה התאומה". 

עוד אמרה התובעת, כי הרצח כלל 120 דקירות, כך שזה רצח שלקח זמן. היא מוסרת למוקד 100 שהיא רואה את הרוצח יורד במדרגות ואח"כ חוזר. הדברים האלה מתיישבים עם דבריו שהתלבט מאיפה לברוח. לדבריה, "יש דמיון בין הפרשה הזאת לפרשת רוני רון ומארי פיזם".

לאחר מכן החלה התובעת למנות את הראיות נגד סובול: הנאשם התוודה בפני מ׳ (עד בתיק ששהה עם דוד ערן בתא המעצר) ביצע את הרצח וכי תכנן אותו יחד עם הנאשמת. ראייה נוספת היא מסרונים בין הנאשמים ביום הרצח, שמצביעים לכאורה על תכנון מוקדם. בבוקר הרצח, ב-12:04 שולחת שירי לדוד הודעה מוקלטת ׳איפה אתה?׳. בהמשך שולחת לו הודעות ׳תקווה שניפגש ואני לא אהיה פגועה׳. ב-12:45 שולחת לו מסרון: ׳עדיין לא הולכים אליו׳, כשב-12:49 מתבצע הרצח. במהלך הדיון השמיעה התובעת הקלטות של הודעות וואטסאפ קוליות שהשאיר ערן לשירי תוך כדי שהוא חתך את עצמו, לדבריה, בהודעות הוא נשמע בוכה, ובהודעות ששירי החזירה לו, היא אומרת 'תירגע, מה כבר יכול להיות'.

דוד מוסר בחקירתו שזומן להגיע לדירה ב-13-12. הוא לא הגיע במקרה אלא אחרי שתיאם עם שירי. הוא היה מוכן לעשות הכל כדי ששירי תהיה איתו ולא תהיה עם אחרים. היה אובססיבי לגביה.

לדברי עו"ד דולב, במערכת היחסים בינה לבין אחותה, המנוחה הייתה דווקא הדומיננטית והיא זאת שפגעה בה פיזית ונפשית. כששואלים את שירי 'איך עשיתם דבר כזה' היא עונה לו 'עכשיו יהיה לי שקט'. קור הרוח והתעוזה שלה לתאם עם דוד גרסאות, מלמדים על המניפולטיביות שלה ועל הדומיננטיות שלה בתכנון הרצח".