שני מאסרי עולם: בית המשפט המחוזי בלוד גזר היום (ראשון) את דינו של שמעון קופר (ראשון) שהורשע ברצח שתי נשותיו, ג'ני מור חיים ואורית דורון. והטיל עליו שני מאסרי עולם ופיצויים על סך מאות אלפי שקלים. היום מוקדם יותר, התנהל שלב הטיעונים לעונש והפרקליטות ביקשה להשית עליו שני מאסרי עולם וכן פיצויים על סך אותו הסכום לשתי המשפחות: 230 אלף ש''ח לילדים של כל אישה ו-28 אלף ש''ח לכל זוג הורים, סה''כ מעל חצי מיליון שקל פיצויים.  קופר סירב מוקדם יותר להיות נוכח באולם בעת השמעת הטיעונים ואנשי שרות בתי הסוהר הוציאו אותו מהאולם והוא הושם במסדרון, כשדלת האולם נותרה פתוחה. קופר עצמו המשיך להכחיש כי ביצע את הרציחות. ״אלחם על חפותי״, אמר הבוקר בבית המשפט. בכוונת סנגוריו של קופר לערער על ההחלטה בתוך 45 יום לבית המשפט העליון. 



אמה של ג׳ני, שרה מור חיים אמרה בדמעות: ״זה נגמר. מה שמגיע לו הוא קיבל. הפצע אצלנו נשאר פתוח ולא יירפא לעולם. אבל היה לנו פחד שהוא יצא ויפגע במשפחה, כי יש לו ראש שעובד 24 שעות ביממה. אנחנו עדיין חוששים שהוא יעשה מאמץ לברוח. אחרי כל מה ששמעתי בדיונים בבית המשפט, אני עדיין מפחדת ממנו. לא יכולה להסתכל עליו. איזה אדם זוועתי. ולא ידענו. היינו כל כך קשורים אליו, הוא היה מנומס איתנו. נפלנו הכי רע שיכול להיות. אין יותר רע מזה. מי יודע כמה אנשים עוד הוא חיסל?"
 
האם שרה הוסיפה: "יש צדק. ולצדק הזה חיכיתי שבע שנים. הבנות שלה היו מסכנות כל השנים האלה. חסרה להן אמא. לי חסרה הבת שלי. ברגעים הכי קשים של החיים הבנות נותרו בלי אמא. זה הכאב הכי חזק בשביל סבתא. אמנם ניסיתי לכסות על כך, אבל אמא זה אמא. את ג׳ני לא נשכח. היא אחת ויחידה". אחיה של ג׳ני אמר לאחר הכרעת הדין: "אני קורא לתת פרס פוליצר לעיתונאי עומרי אסנהיים".


"שוחחתי עם אמה של אורית ז"ל והיא סיפרה לי שבני המשפחה נמצאים בטלטלה עמוקה מאז ההרשעה", טענה בדיון נציגת הפרקליטות. "היא מסרה לידיי חומרים, שביקשה שאביא בפני בית המשפט". עוד אמרה הפרקליטה כי "הגענו היום לסופו של מסע ארוך, שהחל למעשה ב-26 בנובמבר 2012, עם הגשת כתב האישום נגד הנאשם, בגין רצח ג'ני מור חיים ז"ל.



"לימים תוקן כתב האישום, כך שנוסף אישום ברצח אורית דורון. בין המקרים חלפו 15 שנים ואין קשר בין המקרים האלה. לכן אנחנו עותרים להשית על הנאשם שני מאסרי עולם שיצטברו זה לזה. בנוסף אנו מבקשים להטיל עליו פיצויים לנפגעי העבירה, בכל אחד ממקרי הרצח", הוסיפה התובעת.



יפעת, חברתה של ג׳ני מור חיים, אמרה בזמן ההמתנה לגזר דינו של שמעון קופר: ״היום הוא סוג של סגירת מעגל, אבל ללא תחושה של הקלה, אלא עדיין מועקה מאד גדולה, כי מדובר ברוצח בדם קר. שום דבר לא ינחם, לא אותנו חברותיה ולא את המשפחה שלה.  היא חסרה מאד. הכתובת הייתה על הקיר. 
כואב וצורם שהמשטרה סגרה את התיק למרות תחנונינו. קופר חסר בושה ומתעקש על הרכוש שהוא ניסה לגזול במרמה. הרצחת וגם ירשת?״

במהלך הדברים, אמרו סנגוריו של קופר כי "הנאשם מוותר על זכותו להיות בדיון ומבקש משב"ס להורידו לתא המעצר למטה". לבסוף הושם קופר כאמור במסדרון. נציגה הפרקליטות הוסיפה: "הנאשם גזל זיכרונות לבנותיה של הנרצחת וכעת הן ייאלצו להיפגש עמו במסגרת מאבק על הירושה של אמן". גזר דינו של קופר יינתן לקראת שעות הצהריים.



בחודש שעבר הורשע קופר כי גרם למותן של אשתו הראשונה והשלישית. הרכב השופטים הקריא את פסק הדין וקבע פה אחד כי שמעון קופר רצח את נשותיו. המקרה נחשף לראשונה בתחקיר של עיתונאי עומרי אסנהיים בתכנית "עובדה" בערוץ 2, שגולל את קורותיו של קופר, שנישא שלוש פעמים וששתי נשותיו מצאו את מותן בנסיבות דומות ומשונות. עוד נטען בתחקיר כי קופר הציג את עצמו בכזב כאיש מוסד או שב''כ, שנפל בשבי הסורי. קופר, שוהה כבר יותר משלוש שנים במעצר. אשתו השנייה, טוענת שהוא ניסה לרצוח גם אותה, למרות שהדבר לא מופיע בכתב האישום, נכחה גם היא באולם בעת הקראת פסק הדין.