בתי המחבלים משרונה ייהרסו: בג"ץ דחה היום (ראשון) את העתירה שהגישו בני משפחותיהם של חאלד מחאמרה ומחמד מחאמרה, שנאשמים בביצוע הפיגוע במתחם שרונה בתל אביב בו נרצחו עידו בן ארי ז"ל, מיכאל פייגה ז"ל, אילנה נבעה ז"ל ומילה מישייב ז"ל, וקבעו כי בתיהם ייהרסו בתוך עשרה ימים. השופטים קיבלו חלק מהעתירה, כשקבעו כי באחד המבנים תיהרס רק קומה אחת. 
תיעוד מצלמות האבטחה של הפיגוע במתחם שרונה
השופטים קבעו כי "רק לאחרונה התרחשו שני פיגועים קשים ואכזריים, במהלכם נרצחה בשנתה הלל יפה אריאל ז"ל, בת 13 במותה, וכן נרצח מיכאל מרק ז"ל, ונפצעו בני משפחתו, תוך כדי ירי לעבר רכב המשפחה. למול מציאות מעין זו, יש צורך לנקוט בצעדים חריגים בכדי ליצור את ההרתעה הנדרשת, על מנת לנסות ולצמצם, ככל האפשר, את הפעילות הטרוריסטית הנפשעת, שאינה בוחלת ברצח של יהודים, ללא הבחנה", כתבו השופטים בהחלטתם.


לכידת המחבלים מהפיגוע בשרונה. צילום: אבשלום ששוני
העתירה עסקה בשני מבנים בכפר יטא שבאזור חברון, בהם התגוררו השניים. פעם נוספת דחו השופטים, אסתר חיות, עוזי פוגלמן ואורי שהם, את הטיעונים העקרוניים נגד אמצעי הריסת הבתים ואת הטענה כי הוא סותר את החוק הבינלאומי. כמו כן, הם לא קיבלו את הטיעון של בני המשפחה שלא היו מעורבים במעשיהם של בני הדודים מחאמרה. "יש רגליים לסברה כי האווירה ששררה בבתיהם של המפגעים, עודדה אותם, במידה כזו או אחרת, להיות מעורבים בפעילות ביטחונית נגד ישראלים", כתבו השופטים. 

"אווירה משפחתית כוללת למימוש התוכנית הנפשעת"
"מודעותם של בני משפחותיהם של חאלד ומחמד לרצונם של השניים להשיג כלי נשק, בנוסף להתבטאויות שונות מטעם בני המשפחה, יש בהן כדי ללמד על 'האווירה המשפחתית הכוללת', אשר היה בה כדי לעודד את המפגעים להמשיך ולהביא לכלל מימוש את תכניתם הנפשעת". השופטים קיבלו באופן חלקי את טענותיהם של העותרים, בנוגע לכוונה להרוס את הקומה הראשונה (בנוסף לקומה השלישית), בבניין השייך לבני משפחתו של מחמד.