נשאר בכלא: נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, דחה היום (רביעי) את בקשת החנינה שהגיש הרב יאשיהו פינטו לקיצור תקופת מאסרו. בכך קיבל הנשיא את עמדת משרד המשפטים שהועברה אליו בתחילת השבוע. כזכור נידון פינטו במסגרת עסקת טיעון לשנת מאסר בגין מתן שוחד לקצין המשטרה תת-ניצב אפרים ברכה ובגין שיבוש הליכי משפט. הרב, שהחל לרצות את מאסרו בחודש פברואר האחרון, הגיש את בקשת החנינה באמצעות עורך דינו בהסתמך על מצב בריאותו.

במשרד המשפטים הוחלט לדחות את הבקשה בשל תקופת המאסר הקצרה יחסית. בין השאר הוסבר כי אם ינוכה ממעצרו שליש על התנהגות טובה והוא גם יזכה לקיצור עונשו הוא יישב בפועל תקופה קצרה ביותר. המלצה ברוח זו הועברה על ידי שרת המשפטים איילת שקד לנשיא ריבלין והיום הוא החליט כאמור לאמץ אותה ולדחות את בקשת החנינה.

פינטו (42) הורשע, על פי הודאתו בהסדר טיעון, בכך שבשנת 2012 הציע לברכה ז"ל שוחד בתמורה למידע על אודות חקירה שהתנהלה באותה עת נגד עמותת "חזון ישעיה" שבראשה עמד. בנוסף לכך, הוא הורשע גם בשיבוש הליכי משפט. החשדות נגד פינטו בפרשת "חזון ישעיה" נגנזו, אבל השלכותיה גבו מחיר כואב שכזכור בשיאה של החקירה, שם תת-ניצב ברכה קץ לחייו.

פינטו סובל מבעיות רפואיות שונות, שבגינן אף נדחו מספר פעמים דיונים בעניינו. הוא נחשב לרב מקובל ומקורב לאנשי עסקים בכירים וקציני משטרה רבים. לרב חסידים רבים, שעיקרם בקהילת "שובה ישראל" באשדוד, שבראשה הוא עומד.