עומר גולן, תושב חולון בן 24, חבר ארגון "לה פמיליה" ואוהד קבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים, הואשם היום (ראשון) בבית המשפט המחוזי בתל אביב, בניסיון לרצח אוהד קבוצת הפועל תל אביב, ב-3 באוקטובר, ברחוב פלורנטין בתל אביב. יחד עמו נאשמים עוד 18 חברים בארגון האוהדים, כל אחד על פי חלקו בכתב האישום,  בעבירות אלימות, עבירות נשק ועבירות נוספות.
לפי כתב האישום, שהוגש בידי עו"ד שרית שמש פרקליטות מחוז תל אביב, בשנת 2005 החליטו חבורת אוהדים מתוך אוהדי קבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים להקים ארגון אוהדים, "שמטרתו לזרוע אלימות וונדליזם, מתוך אידאולוגיה אנרכיסטית וגזענית של שנאת המגזר הערבי, במגרשי הכדורגל, באירועי ספורט שונים ונגד אוהדי קבוצות כדורגל יריבות".
מקרב חברי לה פמיליה, השתייכו במהלך השנים חברים מכל רחבי הארץ, אשר פעלו למען מטרות הארגון בהפצת האידאולוגיה הגזענית והאלימה, באופן מילולי ועל ידי הנפת שלטים, במהלך משחקי הכדורגל של בית"ר ירושלים או באירועי ספורט שונים, במעטה של "עידוד" בית"ר ירושלים. מנהיגי הארגון ואנשי הביצוע כינו עצמם "הקומץ", ופעלו בצוותא בביצוע עבירות שונות ובכללן עבירות אלימות חמורות כלפי אוהדי קבוצות הספורט היריבות.

עוד על פי כתב האישום, פעלו החברים לכפות את האידיאולוגיה הגזענית על הנהלת הקבוצה, בכך שאסרו על הבאת שחקנים ממוצא ערבי לקבוצה, שרו שירים גזעניים במהלך משחקי כדורגל ועוד. שעה שדעתם לא נשמעה, פעלו חברי הקומץ לגרום להנהלה נזקים כלכליים, כך שהקבוצה תיענש ויוטלו עליה קנסות, דבר שיקשה על הפעילות הספורטיבית, ובכך הצליחו לכפות על הנהלת בית"ר ירושלים לעשות כדברם. 
עוד נטען כי החברים רכשו והחזיקו כלי נשק שונים וכלי תקיפה שונים. כחלק מהפעילות הפלילית של הארגון נהגו חברי הקומץ להתארגן לקראת ביצוע עבירות אלימות ולאסוף אינפורמציה על מיקומם של אוהדי הקבוצות היריבות, ותכנון "מארב" רב משתתפים תוך הצטיידות בכלי תקיפה שונים, כשהם לבושים בשחור ורעולי פנים.  
עורכי דינם של חברי לה פמיליה המואשמים. צילום: מור שמעוני
עורכי דינם של חברי לה פמיליה המואשמים. צילום: מור שמעוני

 
לפי האישום הראשון, לאחר שפרצה קטטה בין גולן  לבין אוהד קבוצת הפועל ת"א, גמלה בלבו של נאשם 4 החלטה לגרום למותו של האוהד. חלק מהנאשמים לו בסמוך לאצטדיון "בלומפילד",  כשרובם רעולי פנים ולבושים בבגדים כהים. חלקם אלות בייסבול, מקלות מעץ, אבנים, סכינים, בקבוקי זכוכית, מברגים, צינורות ועוד. גולן נשא "פטיש תופסנים" מברזל ואמר לחבריו כי בכוונתו להרוג את האוהד "היום". הוא הטמין את הפטיש מתחת לרכבו של נאשם נוסף. 
החבורה התקדמה לכיוון רחוב פלורנטין, בו נמצא מחסן ציוד של הקבוצה היריבה, שם המתינו לאוהדים. כשהגיעו למקום, תקפו אותם חברי הקומץ  עד אשר התקרבו האוהדים למקום. הנאשמים התקדמו לעברם ותקפו אותם באמצעות הכלים, אגרופים ובעיטות בכל חלקי גופם, השליכו עליהם אבנים וכסאות שהיו ברחוב. הנאשם מתן שמעון חבט בעוצמה, באמצעות לבנה, בראשו של אחד האוהדים, ונאור שמואל תקף את אוהדי הפועל באמצעות צינורות הברזל. אבי אלקיים הפיל את המתלונן ארצה והיכה אותו ביחד עם שמעון ושמואל בכל חלקי גופו.
בינתיים, רץ גולן והביא את הפטיש שהטמין. הוא וחבט בעצמה רבה באמצעות הפטיש, בחלקו בעל השיניים המשוננות, בראשו של האוהד. כשהבינו הנאשמים כי כוחות המשטרה הוזעקו למקום ברחו בריצה. כתוצאה ממעשיהם של הנאשמים הובהל המתלונן לבית החולים ונותח בראשו. 
 

ניסיון לרצח אוהד הפועל ת"א, שוד של אוהדי מכבי חיפה


על פי המשטרה, בפרטי כתב האישום ניתן למצוא פרטים חמורים מאוד, פרט לניסיון הרצח גם שני אירועי תקיפה ושוד של אוהדי מכבי חיפה במהלך משחק כדורגל חופים, החדרת אמצעי לחימה למשחק של בית"ר ירושלים בעיר שרלרואה בבלגיה, ושיבוש מהלך משחק, אירוע תקיפת ושוד אוהדי הפועל ת"א בחניון רידינג שאירע במהלך שנת 2015 ועוד.



במקביל הוגשו עד כה תשעה כתבי אישום כנגד תשעה חשודים בסחר בסמים אשר נגדם גובשה תשתית ראייתית בעקבות הפעלת הסוכן. משטרת ישראל רואה בחומרה אירועי אלימות והפרות סדר במגרשי הספורט ותפעל בכל דרך על מנת למצות את הדין עם המעורבים.