פרסום ראשון: שירי סובול בדרך הביתה - הפרקליטות לא תערער על החלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב מאתמול, לשחרר את הנאשמת ברצח אחותה התאומה, למעצר בית בתנאים מגבילים. אתמול ביקשה הפרקליטות מבית המשפט לעכב את ביצוע השחרור, כדי שתוכל לערער על ההחלטה, אולם היום (רביעי) התקבלה בפרקליטות המדינה ההחלטה שלא לערער על השחרור. פרקליטות המדינה הגישה לבית המשפט העליון הסכמה בין הצדדים לפיה תשוחרר סובול למעצר ופיקוח אלקטרוני עד תום ההליכים המשפטיים נגדה. 



סובול תשתחרר למעצר בית בבית דודתה ותמשיך להתייצב לדיונים במשפטה, בו היא מואשמת ברצח אחותה התאומה, הילי סובול. אתמול קבעה השופטת רות לבהר שרון, כי סובול תשוחרר. בכך ביצעה השופטת את החלטת בית המשפט העליון, כי יש לבחון חלופות מעצר לסובול בת ה-18. הפרקליטות התנגדה בתחילה לבקשה, אולם היום, כאמור, החליטה שלא לערער עליה.




האחיות התאומות שירי והילי סובול. צילום: רשתות חברתיות
האחיות התאומות שירי והילי סובול. צילום: רשתות חברתיות




130 דקירות בכל חלקי גופה


מכתב האישום שהוגש נגד סובול וחברה, דוד ערן, עולה לכאורה כי סובול השפיעה, תכננה וצפתה ברצח אחותה, הילי סובול, מבלי לעשות דבר. כתב האישום מפרט כיצד במהלך השנים, חוו התאומות בנות ה-18 מריבות וסכסוכים רבים ונוקבים.



בין שירי לבין ערן התנהלה בשנתיים וחצי שקדמו לרצח מערכת יחסים רומנטית. על פי כתב האישום, לשירי הייתה יכולת השפעה רבה על בן זוגה והיא אף הייתה מודעת לכך ש"יעשה כל שתבקש ממנו".



עוד על פי כתב האישום, בחודשים שקדמו לרצח, קשרו השניים לרצוח את הילי. ב-18 בפברואר, הם החליטו לממש את תכניתם, כשאמן של התאומות לא הייתה בביתן, בשכונת נחלת יצחק בתל אביב. לצורך כך הם הצטיידו בשני סכינים, בכפפות ובבגדים להחלפה. ערן פגש את הילי בכניסה לדירה, שם דקר אותה למעלה מ-130 דקירות, בכל חלקי גופה, "בידיעתה ובהסכמתה" של שירי. כל אותה העת צפתה האחות במתרחש.



מחוות דעת פסיכיאטרית שהוגשה לבית המשפט בעניינה של סובול ופורסמה לראשונה במעריב, עולה כי היא כשירה לעמוד לדין בגין רצח אחותה התאומה. בבית החולים אברבנאל נקבע כי היא מבינה את מעשיה לכאורה והבינה אותם גם בשעה שביצעה אותם. עם זאת, התפקוד הקוגניטיבי שלה נמצא גבולי ובזמן הקרוב ייערכו לה בדיקות נוספות, כדי לקבוע את מצבה השכלי.