אהוד אולמרט לא מוותר: בעוד שופטי בית המשפט העליון שוקדים על כתיבת הכרעת הדין בערעור שהגיש בפרשת טלנסקי, עליה נידון ל-8 חודשי מאסר, ראש הממשלה לשעבר ביקש להעביר לעיון השופטים פסק דין שניתן לאחרונה על ידי בית המשפט העליון בארצות הברית, אשר לטענתו עוסק במקרה עם נסיבות דומות לשלו, ובו זיכה בית המשפטי האמריקאי את הנאשם. בפרקליטות התנגדו לבקשה, וציינו בתגובתם כי מדובר ב"פסק דין ממשפט זר, שעניינו בסוגיה אחרת".



כזכור, אולמרט הורשע בעבירות של מרמה והפרת אמונים וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ודינו נגזר למאסר בפועל לתקופה של שמונה חודשים וקנס בסך 100,000 ש”ח. 


אהוד אולמרט טרם כניסתו לכלא

המסמך שמבקשת להציג ההגנה, עוסק בפסק דין שניתן לפני כחודש וחצי, בו זיכה בית המשפט את מושל מדינת וירג'יניה לשעבר, רוברט מקדונל, מעבירות שחיתות שעניינן קבלת שוחד, לאחר שהלה הורשע בעבירות אלה בערכאות הקודמות. פסק הדין מתמקד כולו בפרשנות הביטוי "official act" – פעולה שעושה עובד הציבור בתמורה לקבלת השוחד, לפי הדין הרלוונטי בארצות הברית. בית המשפט העליון הכריע, בניגוד לעמדת התביעה והערכאות הנמוכות, כי יש לפרש מונח זה בצמצום.



"הבקשה הוגשה מאוחר מדי"


"עם כל הכבוד לפסק הדין האמריקאי, הריהו מנוגד ניגוד קוטבי לדין בישראל", נכתב בתגובת המדינה. לטענתה, הדין הישראלי אינו דורש פעולה רשמית מצד עובד הציבור, כדי למלא אחר יסוד זה שבעבירה. עוד טענה הפרקליטות כי נושא הערעור אינו עבירה של שוחד, אלא עבירות של מרמה והפרת אמונים ושל קבלת דבר במרמה.



לבסוף נטען כי "העיתוי הכל כך מאוחר של הבקשה שלפנינו - לאחר סיום הדיון בערעור - מצטרף לנימוקים הכבדים לדחיית הבקשה". אולמרט ממתין בכלאו לפרסום הכרעת הדין השל השופטים, בראשותו של השופט סלים ג'ובראן, בערעור בנושא הרשעתו וגזר דינו.



אולמרט החל לרצות בחודש פברואר 19 חודשי מאסר בגין קבלת שוחד ושיבוש הליכים בפרשת הולילנד. טרם כניסתו לכלא, פרסם ראש הממשלה  סרטון לתקשורת ובו הוא כופר באשמה ואומר כי יקבל את העונש למרות זאת: "הבוקר אכנס לכלא לרצות את עונשי".



"בשעה זו חשוב לי לומר שאני כופר מכל וכל באישומי השוחד שייחסו לי. כמו כן, חשוב לי לציין שכל האישומים לא נוגעים לתקופת כהונתי כראש ממשלה. שנותיי כשליח ציבור ממשיכות למלא אותי בתחושת סיפוק וגאווה אבל בלב כבד מאד אני מקבל את גזר הדין - אין אדם העומד מעל לחוק", סיכם ראש הממשלה לשעבר.