כתב אישום שהוגש אתמול לבית המשפט המחוזי בירושלים, חושף פעם נוספת כיצד מטפל ארגון חמאס במשפחות אסירים ביטחוניים ו"שאהידים" ומעביר להם סכומי כסף. סיף אל נבי, תושב שכונת ראס אל עמוד במזרח העיר בן 38, הואשם במגע עם סוכן חוץ, לאחר שקיבל לידיו לכאורה בטורקיה סכום כולל של 25 אלף דולר, על מנת שיעביר אותם למשפחות אנשי חמאס.



על פי כתב האישום, מי שהעביר לו את הכספים הוא זכריא נג'יב, פעיל חמאס אשר נידון בעבר למאסר ממושך, עקב מעורבותו בחטיפת החייל נחשון וקסמן, ששוחרר במסגרת עסקת שליט ב-2011 וגורש מישראל. מכתב האישום, שהוגש באמצעות פרקליטות מחוז ירושלים, עולה כי אל נבי הוא בעל חנויות לבגדי נשים בירושלים ובאיסטנבול, שם נהג לבקר לעתים תכופות. בינו לבין נג'יב היכרות מוקדמת ובינואר השנה ביקש ממנו נג'יב להעביר לישראל כספים, אותם התבקש לחלק בעתיד, על פי הוראות. את ההוראות קיבל באמצעות תוכנת "וואטסאפ".



כתב האישום מגולל כיצד העביר אל נבי את הכספים, בין היתר, 2,000 דולר במזומן לאישה הנשואה ואם לאסירי חמאס ו-1,000 דולר לבנו של פעיל חמאס שהורשע ב-1998 ברצח וגורש ב-2002 לעזה. אחת ממקבלי הכספים נעצרה על ידי המשטרה, לאחר שעזבה את חנותו של אל נבי כשברשותה 1,000 דולר במזומן. "במעשיו המתוארים לעיל, קיבל הנאשם ביודעין, במספר הזדמנויות, מגע עם סוכן חוץ ללא הסבר סביר לכך, במטרה לקדם או לממן ביצוע של מעשה טרור, או לתגמל בעבור ביצוע של מעשה טרור", נכתב בכתב האישום.