סוף הסאגה: פרקליטות מחוז חיפה הגישה היום (חמישי) לבית משפט השלום בעיר כתב אישום נגד אבישג (רבקה) חוגי, בת 38, אשר הוסגרה מצרפת לישראל בשבוע שעבר בגין עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, גניבה ועבירות של הלבנת הון. בשיטות מרמה קיבלה כ-2.5 מיליון שקלים ועשתה בהם שימוש פרטי. 



מעובדות כתב האישום עולה כי בין החודשים מרץ 2010 ועד דצמבר 2011 פנתה הנאשמת למשקיעים פוטנציאליים והציעה להם להשקיע כספים בבורסה. הנאשמת הציגה עצמה בכזב כיועצת השקעות והבטיחה להשקיע באמצעות החברה בה היא עובדת את כספם, עם סיכון להפסד שנע בין 2% ל-5% מגובה הקרן.



בתקופה המדוברת הייתה הנאשמת מובטלת, ולא היו לה הכנסות ממקור עבודה כלשהו, למעט ההעברות שבוצעו על ידי המשקיעים. כמו כן, לא החזיקה חוגי ברישיון לעסוק בייעוץ, שיווק או ניהול תיקים על פי החוק והיא מעולם לא עמדה בתנאי הסף לקבלת הרישיון כאמור.



השקיעה באפיקים מסוכנים


הנאשמת התחייבה בפני המתלוננים להשקיע את הכספים בהנפקות של סחורות, תעודות סל וניירות ערך זרים. כך קיבלה במרמה מהמתלוננים סכום כולל של כ-2.5 מיליון שקלים, גנבה את הכספים שהופקדו אצלה למטרת השקעה וכן עשתה פעולה ברכוש אותו קיבלה במרמה במהלך תקופה של שלושה חודשים.



על-פי כתב האישום, לאחר שהכספים הועברו לחשבונותיה של הנאשמת למטרת השקעתם, היא ערבבה את כספי המתלוננים עם כספיה הפרטיים ועם כספי משקיעים אחרים, השקיעה את הכספים באפיקי השקעה מסוכנים, שאינם אפיקי ההשקעה אליהם התחייבה במסגרת מצג השווא שהציגה למתלוננים.



חוגי נמלטה מישראל בסוף שנת 2011 ובאפריל 2015 נעצרה בצרפת לבקשת ישראל. כאמור לפני כשבוע וחצי הוסגרה חוגי מצרפת לישראל והיום הוגש נגדה כתב האישום, ובכך מסתיימת הונאת הענק.