גבר ואישה נשואים ניהלו רומן ארוך שנים, במהלכו הגבר אף עזב את הבית ואת אשתו ועבר לגור עם המאהבת לזמן קצר. אחר כך הוא עזב אותה והיא בתגובה תבעה אותו. לדבריה עזיבתו גרמה לה סבל רב, לאחר שהבטיח להתחתן איתה ולאחר שהייתה ידועתו בציבור. המאהבת דרשה לקבל מהגבר מזונות לכל החיים ותבעה 2.6 מיליון שקלים.



שופטת בבית המשפט בחיפה פסקה לטובתה סכום צנוע יותר, של 100 אלף שקלים. "100 אלף שקל שהשופטת פסקה זה מתוך חמלה לאישה, כדי שהיא לא תצא בלא כלום ועוד תצטרך לשלם הוצאות לגבר", ניתח עורך הדין יואל ריפל, מומחה לדיני משפחה, בתוכניתו של גבי גזית ב"רדיו ללא הפסקה 103FM". "הסיבה לכך היא שכאשר אין הבטחת נישואין, שגם היא עילה בעייתית, אין פיצוי כספי על כך. אגב, הבטחת נישואין היא עילה שבית המשפט העליון פסק שיש לצמצם אותה ככל האפשר, במיוחד השופט אהרון ברק".





"לרוב מדובר על עניין של עוגמת נפש", הוסיף עוה"ד. "שאלתי את עצמי איך מודדים בכלל בעיות לב. אמרתי, אולי נביא שמאי מקרקעין. הרי הלב בנוי משתי עליות ושני חדרים. שני חדרים ושתי עליות בתל אביב, זה הרבה יותר מאשר ביישוב-ספר, אבל מה קורה, חלילה, אם שברון-הלב של זה שגר ביישוב-ספר, גדול יותר משברון-הלב של זה שגר בתל אביב? כן, יש בעיה גדולה מאוד עם הנושא הזה של הבטחת נישואין. לכן ראוי שהעילה הזו בכלל לדעתי לא תמומש כלל בבתי המשפט ולא יפעלו על פיה. כי אם גבר מתחתן מחשש שהאישה תפעיל נגדו עילה של הפרת הבטחת נישואין, למחרת הנישואין יתחילו הליכי גירושין קשים ומכוערים".



"בנושא המזונות, בית המשפט פסק שהיא לא הייתה ידועתו בציבור, ולכן גם לגבי העילה הזאת לא מגיע לה כלום", ציין עו"ד ריפל. "כלומר בשתי הבעילות לא מגיע לה דבר. אבל בית המשפט אמר לא נוציא אותה בלא כלום. זה קצת אכזרי. בכל זאת היא עזבה את בעלה, נשארה עם שברון-כיס ושברון-לב ולכן נפסוק לה 100 אלף שקלים".



גזית הציע לא לקיים יחסים מחוץ לנישואין, וטען שלשם כך לא צריך בכלל להינשא. עו"ד ריפל השיב: "זו גזירה שאין הציבור יכול לעמוד בה, אלא אם כן לא יעמוד. מעבר לזה כדאי לזכור שנישואין, יש כאלה שאומרים שזה הימור, בעיני זה לא הימור, כי בהימור אתה גם יכול להרוויח. אגב, יש אפשרות לתבוע עגמת נפש ושברון-לב בתוך חיי הנישואין עצמם. אתמול חגגתי עם אשתי 41 שנות נישואין. אם היא הייתה תובעת אותי על עגמת נפש הייתי היום או פושט רגל או פושט יד".