קצין המילואים בועז הרפז שצפוי לעמוד לדין בפרשה שנודעה כ"מסמך הרפז" התראיין היום (ראשון) לחדשות 2, המשיך להכחיש שהוא זה שעומד מאחורי המסמך, וטען כי הודאתו במשטרה נגבתה ממנו בכוח. "המשטרה וגם הפרקליטות יודעים שפשוט לא יכולתי לכתוב את המסמך הזה. כן, ולצערי פשוט לקחו את הש"ג ובחרו אותו". הרפז התייחס לכך שהודה בעריכת המסמך בחדרי החקירות ואמר כי "אני הודיתי, מה שבן אדם עובר במסגרת חקירה כשהוא נעצר ונאזק ועובר בדיקה לבדוק אם יש לו סמים. אלה דברים שאדם נורמטיבי לא שורד".



לדברי הרפז, לאורך הדרך לא איים שיצעיד אלופים בצה"ל לבית המשפט. "אני לא מאיים, לאורך כל הפרשה לא איימתי. אני חשבתי בתחילת הדרך ועורך הדין יעקב וינרוט בתחילת הדרך, חשבנו שכל הסאגה הזאת, שכל הרפש הזה ייצא החוצה בהיקפים, והוא עוד לא יצא כולו, ובעוצמות הוא מיותר וצריך לנהל את זה, לא צריך לטייח את זה". בתוך כך הבהיר הרפז כי הוא עומד מאחורי האמירה: "גבי אשכנזי הפעיל אותי", בהיותו חלק ממערכת.



פרשת "מסמך גלנט", שהפכה לפרשת "מסמך הרפז", תהפוך בקרוב ל"משפט הרפז". הודעת הפרקליטות בשבוע שעבר לבאי כוחו של בועז הרפז, כי תגיש נגדו כתב אישום בפרשה, בה הוא נחשד בזיוף המסמך, צפויה להצעיד אל אולם בית המשפט רבים מצמרת צה"ל ומשרד הביטחון, שנחקרו בעבר כעדים או כחשודים, ותחשוף טפחים נוספים במה שעורר סערה בציבור ובצמרת צה"ל.



בין השמות ניתן למצוא את הרמטכ"ל לשעבר, גבי אשכנזי, עוזרו לשעבר, אל"מ במיל' ארז וינר, דובר צה"ל בזמן הפרשה, אבי בניהו, היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ששימש אז הפרקליט הצבאי הראשי, ראש לשכתו של שר הביטחון דאז, אהוד ברק ועוד. גם ברק עצמו מסר עדות במשטרה.



גבי אשכנזי נחקר גם הוא בפרשה. צילום: מרק ישראל סלם
גבי אשכנזי נחקר גם הוא בפרשה. צילום: מרק ישראל סלם



"לא נערך שימוע"


המשפט ישים קץ לשש שנים שבהן היה הרפז במעמד של חשוד, שבהן החרב של משפט פלילי עמדה מעל ראשו. "שש שנים של עינוי נוראי, גיהנום אישי ומשפחתי, סנקציות וענישה של כל גורם שיכול", כפי שהגדיר זאת הרפז עצמו בציוץ בטוויטר ביום שישי האחרון.



פרקליטיו של הרפז, עורכי הדין יעקב ויחיאל וינרוט, עמית חדד ואשר רובינגר, כבר החלו לנהל את מלחמתם בפרקליטות וטוענים כי השימוע שנערך לו בפני פרקליט מחוז תל אביב היה חלקי. "הופתענו מהודעת הפרקליטות על כך שנדחו טענותינו בשימוע, לאחר שלמעשה לא נערך למרשי שימוע", אמר למעריב עורך הדין חדד.



"קודם לשימוע פנינו לפרקליטות וביקשנו לקבל לידינו חומרי חקירה, שלדעתנו בלעדיהם לא נוכל לבסס את טענותינו בשימוע. בשלב מסוים הבנו שלא נקיים שימוע מלא, אלא שיחה, שבמהלכה ננסה לגשר על הפערים. מדובר בהליך טרום שימוע כי לא קיבלנו את כל החומרים. טענו שסיפור המעשה שמופיע בכתב החשדות הוא סיפור צר ולא מתיישב עם ראיות אחרות שאנחנו ראינו".



ככל הנראה, לא רק פרקליטיו של הרפז קיוו שפרשת המסמך לא תגיע לבית המשפט. מדובר בהליך שישים שוב את הזרקור על אחת הפרשות המביכות בצמרת צה"ל. שש שנים מאז פורסם המסמך לראשונה, באולפן שישי בערוץ 2, הוא ייחשף בבית המשפט.



"כל מי שמסר עדות או נחקר במשטרה נמצא על הפרק", אמר עורך הדין חדד. כתב האישום כבר נמצא בקנה ובפרקליטות מחוז תל אביב עובדים בימים אלה בקדחתנות להשיג חסיונות על חלקים מהחומר הנוגעים לסוגיות ביטחוניות, במה שמסתמן כאחד המשפטים המסקרנים ביותר של השנים האחרונות.



מפרקליטות מחוז תל אביב נמסר בתגובה: "הליך השימוע שנערך לבועז הרפז לפני מספר שבועות היה בבחינת השלמת שימוע לשימוע שנערך לו כבר בשנת 2011 בגין אותם חשדות. ההגנה קיבלה את עיקרי חומר החקירה לצורך הליך השימוע, כמקובל. ההודעה על דחיית טענותיו בשימוע נמסרה לבאי כוחו לפני מספר שבועות".