בהחלטה יוצאת דופן קבע בית משפט כי אב שאימץ שני ילדים עם בת זוגו, נפרד ממנה יוכרז כ"אב קונסטרוקטיבי" - בעל מיעוט זכויות והתחייבויות, ויחויב בתשלום מזונות של אלפי שקלים מידי חודש למרות סירובו להכיר ולבקר את שני ילדיו המאומצים. לפני כעשור החלו בני הזוג לחיות יחד ולימים הוכרו כידועים בציבור מבלי שנישאו. הם ניסו להביא ילדים לעולם אבל כשלו במשימה. יחד ניגשו לטיפולי הפריה אבל גם אלה לא צלחו. זמן לא רב לאחר מכן יחד החליטו לאמץ ילדה. אחרי מאמצים הצליחו לאמץ שני ילדים למרות שלבן הזוג ארבעה ילדים מנישואים קודמים. האישה טענה כי בן זוגה היה נלהב מרעיון האימוץ ולא צפה כי ייפרד מבת זוגו.



כעבור שלוש שנים מיום האימוץ נפרדו בני הזוג והבעל נישא בהמשך לאישה אחרת. הבעל באמצעות עורך דין אורן סולן טען בכתב ההגנה כי בת זוגו סירבה להשלים עם המצב החדש והחלה במסע תוקפני של תביעות בתגובה להחלטתה שלו ללכת עם אישה אחרת ולהינשא לה. האישה תבעה את בן הזוג "המורד" בתביעות רכושיות ומזונות. בן הזוג סירב לשלם מזונות בנימוק כי לא רצה באימוץ. "לא היה לו צורך בזה ולכן לא ניתן לכפות עליו הכרה בילדים האלה", טען עו"ד סולן. בית המשפט לא קיבל את טענותיו כי מדובר בילדים מאומצים שאומצו על דעת  בת הזוג. "יש לי ארבעה ילדים שלי, מדוע מותר לחשוב שרציתי באימוץ של שני ילדים נוספים", טען הבעל באמצעות עו"ד סולן.
 
למרות זאת שופטת בית המשפט למשפחה קבעה כי הוא בן הזוג לא יכול להתנער לגמרי מהאחריות והיא קבעה בהחלט היוצאת דופן ורבת משמעות כי "האב" יוכר "כאב קונסטרוקטיבי" בו יהיו לו מיעוט זכויות ומיעוט התחייבויות. למשל נקבע כי הוא יותר לו לבקשתו לא לבקר את שני ילדיו המאומצים, אבל הוא יחויב בתשלום מזונות של כ-3500 שקלים בחודש, כיסוי הוצאות רפואיות, חינוכיות והוצאות חריגות אחרות.
 

למרות זאת  ולמרות הקביעה כי בן הזוג יוכרז כאב קונסטרוקטיבי פתחה האישה רק לאחרונה את המאבק מחדש והגישה נגדו שורה של תביעות ובהן היא מבקשת בין היתר להגדיל את המזונות ולחייב את בן הזוג בהכרה מלאה בילדים שאומצו. "אי אפשר לשנות החלטות שנקבעו" קבע עו"ד סולן ובית המשפט דחה את שלושה התביעות נגד בן הזוג ואף חייב את האישה בהוצאות משפטיות.
עו"ד סולן
עו"ד סולן